Giriş | English

Lisans > Eğitim Fakültesi > Sinif Öğretmenliği > YENİ OKURYAZARLIKLAR EĞİTİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YENİ OKURYAZARLIKLAR EĞİTİMİ Birinci düzey SÖP 013 Seçmeli 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. AHMET YAMAÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Okuryazarlık ve teknoloji dersinin amacı okuma ve yazma eğitimine bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde entegre etme becerilerini geliştirmektir.
Dersin tanımı Bu çerçevede çevrim içi okuma, çevrim içi yazma, çok biçimli metin oluşturma, iş birlikli yazma ve dijital kitap oluşturma gibi uygulamalar gerçekleştirilecektir. Bu dersin sonunda öğrencilerin şu yeterliklere ulaşması beklenmektedir:

Dersin içeriği
1- Dijital Kitap Okuma Araçları
2- Dijital Kitap Okuma Araçları
3- Dijital Kitap Oluşturma Araçları
4- Dijital Kitap Oluşturma Araçları
5- Bloglar Blogger Kidblog
6- Dijital görsel oluşturma araçları
7- Dijital görsel oluşturma araçları
8- İş birlikli dijital yazma araçları
9- Wikiler
10- Çok biçimli metin oluşturma araçları
11- Sosyal öğrenme platformları
12- Sosyal öğrenme platformları
13- Çevrim içi araştırma ve anlama
14- Padlet
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- • Dijital okuma araçlarını tanır.
2- • Dijital okuma araçlarını kullanarak okuma yapar.
3- • Dijital kitap oluşturma araçlarını kullanarak kitaplar oluşturur.
4- • Yaptığı okuma yazma etkinliklerini bloglardan paylaşır.
5- • Dijital görsel oluşturma araçlarını tanır.
6- • İş birlikli yazma araçlarını tanır.
7- • İnternet üzerinden iş birlikli yazılar yazar.
8- • Wikileri kullanarak içerik oluşturur.
9- • Çok biçimli metinleri tanır.
10- • Sosyal öğrenme platformlarını tanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel kavramlar ve olgular bilgisine sahiptir.
2- İlkokul eğitiminde öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri, sınıf yönetimi ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
3- İlkokul öğrencileri için ders kitabı ve çocuk kitabı seçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4- Bilimsel bilginin kaynağı, sınırları, kapsamı, güvenilirliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir.
5- İlkokul öğrencilerinin gelişim, öğrenme, öğrenme güçlükleri ve gereksinimleri bilgisine sahiptir.
6- İlkokul eğitiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7- İlkokul eğitimi ile ilgili doğru ve güvenilir bilgiye ulaşma yollarını bilir ve kullanır.
8- İlkokul eğitimi ile ilgili bilimsel bir problemi ele alır, inceler ve çözüm yolları üretir.
9- İlkokul eğitiminde geleneksel ve güncel öğrenme-öğretme yaklaşım, strateji, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
10- Felsefe, psikoloji, tarih, coğrafya, hukuk, antropoloji ve sosyoloji alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
11- Çeşitli sosyo-kültürel çevrelerde bulunur, toplumsal sorumluluk alır, çeşitli projelere katılır ve sonuçlarını paylaşır.
12- Mesleki yetkinliklerini ve yeterliliklerini tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanarak zayıf yönlerini geliştirir.
13- Mesleki olarak kendini sürekli yeniler ve bu yönde olumlu bir tutum geliştirir.
14- En az bir yabancı dili kullanarak (B1 düzeyinde) alanıyla ilgili gelişmeleri takip eder ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Sınıf öğretmenliği alanıyla ilgili sanatsal ve kültürel etkinlikleri takip eder ve etkinliklere aktif bir şekilde katılır.
16- Öğretmenlik mesleği ile ilgili olarak insan haklarına, demokratik, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere ve mesleki yasa ve yönetmeliklere uygun davranır.
17- Türkçeyi hem yazılı hem de sözlü olarak sosyal ve akademik ortamlarda doğru ve etkili bir şekilde kullanır.
18- Temel matematik ve temel fen bilimleri alanlarında geçen kavramları alanına uygular.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 1 4 4
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar