Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Beslenme ve Diyetetik (yüksek Lisans) > AĞIRLIK DENETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
AĞIRLIK DENETİMİ İkinci düzey BDY 514 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Beslenme ve Diyetetik Anabilim Dalında yüksek lisans öğrencisi olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HABİBE ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Habibe Şahin
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Araş. Gör. Aslı Onur Canaydın
Dersin veriliş şekli Yüz yüze Anlatım, tartışma, yorumlama
Dersin amacı Şişmanlığın, oluşumunun önlenmesinde ve tedavisinde yeni beslenme önerilerini anlatmak, beslenme eğitimi ile davranış değişikliği oluşturabilmek için gereken pratik uygulamaları öğretmek,
Dersin tanımı Yeme davranışı, vücut bileşenleri, şişmanlığın patofizyolojisi, riskleri ve beslenme tedavisindeki yeniliklerin tartışıldığı bir derstir.

Dersin içeriği
1- Yağ dokusu ve salgılanan ürünler
2- Besin alımı ve yeme davranışı
3- Obezitenin tanımı, etiyolojisi, sınıflandırılması, epidemiyolojisi
4- Obezitenin değerlendirmesi (Antropometrik, klinik…)
5- Obezitenin komplikasyonları
6- Obezitenin beslenme tedavisi
7- Düşük yağlı diyetler
8- Düşük karbonhidratlı diyetler
9- Düşük glisemik indeksli diyetler
10- Akdeniz diyeti
11- Aralıklı Açlık Diyetleri
12- Ağırlık kaybının olumlu ve olumsuz etkileri
13- Obezite tedavisinde kullanılan alternatif tedaviler
14- Ağırlık döngüsü, Davranış değişikliği tedavisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bu dersin sonunda öğrenci:
2- Şişmanlığın nedenleri hakkında yeni bilgiler öğrenir.
3- Besin alımı ve yeme davranışını öğrenir.
4- Şişmanlığın beslenme tedavisi hakkında yeni bilgiler öğrenir.
5- Şişmanlıkta beslenme tedavi programlarını geliştirir.
6- Şişmanlık tedavisinde kullanılan alternatif tedavi yöntemlerini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve teknolojik araç gereçler konusunda bilgi sahibi olma.
2- Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahip olma.
3- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapabilme.
4- Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanabilme.
5- Beslenme ve Diyetetik alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlayabilme ve / veya sunabilme.
6- Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini güncelleyebilme.
7- Beslenme ve Diyetetik alanında veya dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışabilme, paylaşabilme.
8- Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunabilme, yürütebilme, yönetebilme, değerlendirebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 3 21
Sunum / Seminer hazırlama 7 3 21
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 7 3 21
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 2 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baysal A, Aksoy M, Bozkurt N, Kutluay Merdol T, Pekcan P, Keçecioğlu S, Besler T, Mercanlıgil SM. Diyet El Kitabı, 13. baskı, Hatiboğlu Yayınevi, Ankara, 2022. Mercanlıgil SM, Şahin H, Akbulut G, Yıldıran H. Yetişkin Hastalıklarında Tıbbi Beslenme Tedavisi, 3. Baskı, Ankara Nobel Kitabevleri Ankara, 2023.
Yardımcı Kaynaklar Mahan K, Escott- Stump S: Krause’s Food, Nutrition and Diet Therapy, 12’th Edition, ISBN 0-7216 5835-0, WB Saunders Company, 2008. Shils ME, Shike M, Ross AC, Caballero B, Cousins RJ. Modern Nutrition in Health and Disease. 10’th Edition. ISBN 0781741335, Lippincott Williams Wilkins, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar