Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği ( Doktora) > İLERİ MEKANİK TİTREŞİMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ MEKANİK TİTREŞİMLER Üçüncü düzey MKM 624 Zorunlu 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET PARLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET PARLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Mekanik sistemlerin dinamik yük altında zorlanma hali olarak nitelenebilen titreşim karakterli davranışlarını farklı teorik esaslara göre tanımlamak ve bu doğrultuda tasarım ve kontrol yaklaşımlarına yönelik esasları açıklamak.
Dersin tanımı MKM 624

Dersin içeriği
1- Çok serbestlik dereceli sistemler; hareket denklemleri, lineer transformasyon
2- Çok serbestlik dereceli sistemler; hareket denklemleri, lineer transformasyon
3- Çok serbestlik dereceli sistemler; hareket denklemleri, lineer transformasyon
4- Çok serbestlik dereceli sistemler; hareket denklemleri, lineer transformasyon
5- Özdeğer problemi, modal analiz
6- Özdeğer problemi, modal analiz
7- Tesir katsayıları, özdeğer probleminin çözümü
8- Ara Sınav
9- Tesir katsayıları, özdeğer probleminin çözümü
10- Sürekli sistemler; sınır değer problemi, çubukların eksenel titreşimi, çubukların (kirişlerin) eğilme titreşimleri
11- Sürekli sistemler; sınır değer problemi, çubukların eksenel titreşimi, çubukların (kirişlerin) eğilme titreşimleri
12- Sürekli sistemler; sınır değer problemi, çubukların eksenel titreşimi, çubukların (kirişlerin) eğilme titreşimleri
13- Analitik Dinamik. Titreşim problemlerinde sonlu elemanlar metodu
14- Analitik Dinamik. Titreşim problemlerinde sonlu elemanlar metodu
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çok serbestlik dereceli sistemler hakkında bilgi verir.
2- Özdeğer problemleri ve modal analizi gösterir.
3- Tesir katsayıları ve özdeğer problemlerinin çözümünü gösterir.
4- Sürekli sistemler hakkında bilgi verir.
5- Analitik dinamik hakkında bilgi verir
6- Titreşim problemlerinde sonlu elemanlar metodunu gösterir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 30 30
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 1 22 22
Toplam iş yükü     192
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Meirowitch, L., Elements of Vibration Analysis.,
Yardımcı Kaynaklar Meirowitch, L., Elements of Vibration Analysis.,

Ders ile ilgili dosyalar