Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME |
Üçüncü düzey |
MB 009 |
|
3 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına program geliştirme sürecinin dayandığı temellerle ilgili bilgi kazandırmak; program tasarısı hazırlama sürecinin nasıl şekillendiğini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste öğrencilere eğitimde program geliştirme, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama ve program geliştirme yaklaşımları gibi konular ile ilgili teorik bilgiler verilmektedir.
|
1- |
Dersin tanıtımı,
Program Geliştirmede Temel Kavramların İlişkisi : Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Formal-İnformal Eğitim
|
2- |
Program Geliştirmede Temel Kavramlar : Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Müfredat, Örtük Program, Program Geliştirme
|
3- |
Program Geliştirmenin Temelleri: Tarihi, Toplumsal
|
4- |
Program Geliştirmenin Temelleri: Psikolojik, Felsefi
|
5- |
Eğitim Programı Tasarımı ve Modelleri
|
6- |
Program Geliştirmenin Planlanması: İhtiyaç Analizi
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Program Tasarısı Hazırlama (Bilişsel Hedef)
|
9- |
Program Tasarısı Hazırlama (Duyuşsal-Devnişsel Hedef)
|
10- |
Program Tasarısı Hazırlama (İçerik)
|
11- |
Program Tasarısı Hazırlama (Eğitim Durumları)
|
12- |
Program Tasarısı Hazırlama (Sınama Durumu/Değerlendirme)
|
13- |
Program Tasarısı Değerlendirme
|
14- |
Programa Süreklilik Kazandırılması
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Program geliştirmedeki temel kavramları açıklar
|
2- |
Program geliştirmenin dayandığı temelleri yorumlar
|
3- |
Eğitim programı tasarım ve modellerini /açıklar
|
4- |
Program tasarısı hazırlamadaki ilkeleri ve bu sürecin nasıl şekillendiğini açıklar
|
5- |
Program geliştirmedeki yeni yönelimleri açıklar.
|
6- |
Yeni yönelimlerin ortak yönlerini ve farklılıklarını ortaya koyar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur,
|
|
2- |
Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
|
|
5- |
Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
6- |
Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
|
|
7- |
Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
|
|
9- |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
0
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|