Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME Üçüncü düzey MB 009 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ GÜLNUR CANDAN HAMURCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğretmen adaylarına program geliştirme sürecinin dayandığı temellerle ilgili bilgi kazandırmak; program tasarısı hazırlama sürecinin nasıl şekillendiğini öğrenmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı Bu derste öğrencilere eğitimde program geliştirme, program geliştirmenin planlanması, program tasarısı hazırlama ve program geliştirme yaklaşımları gibi konular ile ilgili teorik bilgiler verilmektedir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı, Program Geliştirmede Temel Kavramların İlişkisi : Eğitim, Öğretim, Öğrenme, Formal-İnformal Eğitim
2- Program Geliştirmede Temel Kavramlar : Eğitim Programı, Öğretim Programı, Ders Programı, Müfredat, Örtük Program, Program Geliştirme
3- Program Geliştirmenin Temelleri: Tarihi, Toplumsal
4- Program Geliştirmenin Temelleri: Psikolojik, Felsefi
5- Eğitim Programı Tasarımı ve Modelleri
6- Program Geliştirmenin Planlanması: İhtiyaç Analizi
7- Ara sınav
8- Program Tasarısı Hazırlama (Bilişsel Hedef)
9- Program Tasarısı Hazırlama (Duyuşsal-Devnişsel Hedef)
10- Program Tasarısı Hazırlama (İçerik)
11- Program Tasarısı Hazırlama (Eğitim Durumları)
12- Program Tasarısı Hazırlama (Sınama Durumu/Değerlendirme)
13- Program Tasarısı Değerlendirme
14- Programa Süreklilik Kazandırılması
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Program geliştirmedeki temel kavramları açıklar
2- Program geliştirmenin dayandığı temelleri yorumlar
3- Eğitim programı tasarım ve modellerini /açıklar
4- Program tasarısı hazırlamadaki ilkeleri ve bu sürecin nasıl şekillendiğini açıklar
5- Program geliştirmedeki yeni yönelimleri açıklar.
6- Yeni yönelimlerin ortak yönlerini ve farklılıklarını ortaya koyar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar