Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe (yüksek Lisans) > ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÇAĞDAŞ FELSEFE AKIMLARI İkinci düzey FEL 522 Zorunlu 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM ÜYESİ EVREN ERMAN RUTLİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF.DR. ARSLAN TOPAKKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı 20. ve 21. yüzyıl filozoflarının ve dönemin genel felsefi tablosunun tahlil edilmesi.
Dersin tanımı Bu derste çağdaş felsefe akımları ve filozofları tanıtılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Dersin tanıtımı ve giriş
2- Kant sonrası felsefe
3- Yaşama Felsefesi: Nietzsche
4- Dilthey
5- Bergson
6- Fenomenolojiye Giriş: Brentano
7- Vize Sınavı
8- Husserl
9- Scheler
10- Hartmann
11- Varoluşçuluğa Giriş: Kierkegaard
12- jaspers ve Heidegger
13- Sartre
14- Final Sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çağdaş Felsefe hakkında bilgi sahibi olur.
2- Çağın felsefi problemlerini bilir
3- Çağın felsefi problemlerine alternatif çözüm önerileri geliştirebilir.
4- Çağın problemlerine bütüncül bir bakış açısı geliştirebilir.
5- Felsefe tarihinde kökleşmiş felsefi problem ve kavramları çağın dil ve kavram yapısına uydurabilir.
6- Çağın toplumsal problemlerine vakıf olmanın kazandırdığı birikim ve bilinçle gelecek dönemlere ilişkin projeksiyon geliştirebilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir
2- Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir
3- Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir
4- Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama, tartışma ve çözüm üretme becerisine sahiptir
5- Türkçe ve yabancı kaynakları etkin bir biçimde kullanma becerisine sahiptir
6- Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir
7- Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
8- Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir
9- Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır
10- Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir
11- Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir
12- Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır
13- Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur
14- Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir
15- Felsefi literatüre katkıda bulunur
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 3 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Bedia Akarsu Çağdaş Felsefe
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar