Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ARMONİ V |
Birinci düzey |
MÜZ435 |
Zorunlu |
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. NIGAR ASGAROVA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Afak JAFAROVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori, Yönlendirilmiş okumalar, Öğrenci odaklı serbest çalışma, Problem çözme.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin verilen melodileri armonize etme başarısını edinmesini, her bir müzik eserinin armoni altyapısını inceleyebilmesini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Ders aşamalı olarak, batı müziğinde klasik armoninin diyatonik ve kromatik sistemlerini , herhangi bir müzik eserinin tahlilinde armonik dil özelliklerini inceleme başarısını, en önemli yanı ise sonucta herhangi bir ezgiyi armonileştirme başarısını kapsar.
|
1- |
Uzak akrabalık ilişkisi ile baglı tonlara Modulasyon (2 ariza farkı olan tonlar arası ). Pratik çalışmalar – yazılı, pıyanoda uygulama ve armonik tahlil.
|
2- |
Pratik çalışmaları
|
3- |
3 – 6 ariza farkı olan tonlar arası modulasyon. Pratik çalışmalar.
|
4- |
Pratik çalışmalar, armonik tahlil
|
5- |
Pesleşmiş altıncı derecenin üçseslisi ( VI. ) ve “neapoliten” akorunun ( II.) vasitesi ile yapılan modulasyon. Pratik çalışmalar.
|
6- |
Pratik çalışmalar
|
7- |
Pratik çalışmalar
|
8- |
Genel Tekrar
|
9- |
Vize Haftası:
Yazılı: Sınavda verilen soprano melodisinin armonileştirilmesi
Uygulama:Dönem programı esasında uygulanan piyano çalışmaları:
1.Akor çözümü
2.Akor sırası ( Modulasyon içerikli )
3.Sekvensiyalar
4.Melodinin armonileştirilmesi
5.Armonik tahlil
|
10- |
Geçilen konular esasında yazılı ödevlerin yapılması
|
11- |
Dönemde geçilen konular esasında piyanoda Yönelme ve Modulasyon çalışmaları
|
12- |
Dönemde geçilen konular esasında Armonik tahlil çalışmaları, Yazılı Kontrol işi.
|
13- |
Seminer. Piyanoda uygulama ve armonik tahlil
|
14- |
Final Haftası:
Yazılı: Sınavda verilen soprano melodisinin armonileştirilmesi
Uygulama:Dönem programı esasında uygulanan piyano çalışmaları:
1.Akor çözümü
2.Akor sırası ( Modulasyon içerikli )
3.Sekvensiyalar
4.Melodinin armonileştirilmesi
5.Armonik tahlil
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Melodi armonizasyonu
|
2- |
Armonik analiz
|
3- |
Öğrenilen bilgilerle ilgili çalışmaları piyanoda uygulama
|
4- |
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
14
|
1
|
14
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
5
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
78
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YARARLANILACAK KAYNAKLAR: Müzik Formları Öğretimi ile ilgili:
1. İ.Dubovski, S.Yevseyev, İ.Sposobin, V.Sokolov, (1973 ) Armoni dersliği. “Muzıka”. Moskova.
2. V.Alekseyev, ( 1976) Armoniden meseleler. “Muzıka”, Moskova.
3. S.Maksimov, ( 1976) Piyanoda Armoni Çalışmaları. “Muzıka”. Moskova.
4. A.Mutli, (1986) Armoni Meseleleri Toplusu. “Muzıka”, Moskova.
5. V.Mojevelov, (1982) Armonize Üçün Melodiler. “Muzıka”Leningrad.
6. L.Rudolf, (1979) Piyanoda Armoni Çalışmaları. Baku.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|