Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Zootekni > METEOROLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METEOROLOJİ Birinci düzey GZM 101 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN ALİ İRİK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Power point sunulu
Dersin amacı Hava ve hava elemanları, iklim ve atmosfer hakkında bilgilendirme
Dersin tanımı Meteoroloji, atmosfer ve atmosfer olaylarını çalışan bir bilim dalıdır. Hava, hava elemanları, hava olayları ve iklim üzerine incelemeler yapmaktadır.

Dersin içeriği
1- Yerküre atmosferi, meteoroloji, tarihçesi, kapsamı
2- Yerküre ve atmosferin enerji dengesi. Yerküre ve atmosferin ısınması, sıcaklık ve sıcaklık ölçümleri
3- Yerküre ve atmosferin enerji dengesi. Yerküre ve atmosferin ısınması, sıcaklık ve sıcaklık ölçümleri
4- Mevsimler, güneş radyasyonu, mevsimlik ve günlük sıcaklık dalgalanmaları
5- Mevsimler, güneş radyasyonu, mevsimlik ve günlük sıcaklık dalgalanmaları
6- Atmosfer nemi, su buharı, atmosfer neminin ifade şekilleri, ölçümü
7- Ara Sınav
8- Yoğunlaşma, çiğ, kırağı, pus, sis, bulut oluşumu, bulut tipleri
9- Yoğunlaşma, çiğ, kırağı, pus, sis, bulut oluşumu, bulut tipleri
10- Hava kararlılığı ve bulut gelişimi
11- Yağış, yağış süreçleri, yağmur, kar, dolu, yağış ölçümü
12- Yağış, yağış süreçleri, yağmur, kar, dolu, yağış ölçümü
13- Hava basıncı ve rüzgar, basınç, rüzgar hızı ve yönünün ölçümü
14- Hava basıncı ve rüzgar, basınç, rüzgar hızı ve yönünün ölçümü
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Meteoroloji, atmosfer, iklim ve çevre hakkında genel bilgilerin öğrenilmesi
2- Hava ve hava elemanlarının öğrenilmesi
3- Hava ve hava elemanları değişimi ve ölçümü
4- İklim ve iklimi etkileyen faktörlerin öğrenilmesi
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Zootekni alanında hayvan yetiştirme, hayvan besleme, hayvan ıslahı, gen kaynakları, ekoloji, biyoteknoloji ve çiftlik yönetimi konularında temel bilgileri edinme, bu bilgileri pratik ve teorik olarak kullanabilme becerisi,
2- Türkiye'de ve Dünya'da hayvancılık ve hayvansal üretimin önemini kavrama, geliştirme yeni fikirler oluşturabilme becerisi,
3- Temel ziraat ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan günceli takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme becerisi,
4- Zootekni alanına ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da (bitkisel üretim) temel bilgilere sahip olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme becerisi,
5- Tarım ve Mühendislikle ilgili olarak etik değerleri kavrama ve bunlara uygun olarak hareket edebilme becerisi,
6- Büyükbaş, Küçükbaş, Kanatlı grubu hayvanları (genel çiftli hayvanları)tanımlayabilme, adlandırabilme ve yetiştirebilme, bu alanda işletme kurabilme ve işletebilme yeterliliği becerisi,
7- Hayvan genetiği, gen kaynakları ile tüm hayvansal materyalin ve çevrenin korunması ile sürdürülebilirlik için yöntemleri belirleme ve uygulama becerisi,
8- Hayvansal kaynaklı ürünlerin insan beslenmesinde öneminin ve kalite standartlarının kavranması , bu ürünlerin işlenme aşamaları, ekonomik değeri ve pazarlanma noktalarının bilgi ve becerilerinin kazanılması,
9- Zootekni alanında ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; saha çalışmaları yapabilme, bilgilerini ve sorunlara karşı çözüm önerilerini aktarabilme becerisi,
10- Çiftlik hayvanlarında fizyoloji, anatomi, üreme biyolojisi, hayvan davranışları-refahı, hayvan hastalıkları ve sağlık konusunda temel bilgiler kazanma ve gerektiğinde kullanabilme becerisi,
11- Hayvan beslenmesinin önemi, yem kaynakları ve bunların etkin şekilde kullanılması, alternatif besin kaynakları, rasyon hazırlama becerisi,
12- Araştırma ve denemeler sonucunda veri analizi, istatistik yöntemlerin uygulanması becerisi,
13- Tarımsal problemlerin çözümünde araştırma, analitik düşünme, bilgiye ulaşma ve çözüm üretme becerisi (Proje, ödev, tez, seminer, staj),
14- Tarımsal problemlerin farkında olma, onları izleyebilme, bu konularla ilgili görüşlerini açık bir şekilde sözlü ve yazılı ifade ederek iletişim kurabilme (Türk dili, sosyal içerikli ders) becerisi,
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ahrens C.D., 2008. Günümüzde Meteoroloji. Hava, İklim ve Çevreye Giriş. Brooks/Cole, Birleşik Devletler.
Yardımcı Kaynaklar Stull R.B., 2000. Bilim adamları ve Mühendisler için Meteoroloji. Books/Cole, Birleşik Devletler.

Ders ile ilgili dosyalar