Giriş | English

Doktora > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Fen Bilgisi Eğitimi (doktora) > MEKANİK TİTREŞİMLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEKANİK TİTREŞİMLER Üçüncü düzey UZM212 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ASLI DURMUŞOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ŞÜKRÜ SU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Örgün
Dersin amacı Mekanik titreşimlerin analiz yöntemlerine yönelik temel teorik altyapıyı vererek, makine mühendisliği ilgi alanına giren tüm sistemlerde tasarım ve bakım yöntemlerine ilişkin teori ve uygulama birikimini sağlamak.
Dersin tanımı Bu ders, mekanik sistemlerin doğal frekansları ve titreşimleri üzerine odaklanır. Mekanik sistemler, yaylar, kütler ve damperler gibi bileşenlerden oluşur ve bu bileşenlerin etkileşimi sonucu titreşimler oluşabilir. Mekanik titreşimler dersi, bu sistemlerin titreşim davranışlarını anlamak, analiz etmek ve kontrol etmek için gerekli teorik ve matematiksel araçları sağlar.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar
2- Tek serbestlik dereceli titreşimler
3- Sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler
4- Sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler
5- Titreşim yalıtımı teorisi
6- Coulomb sönümü
7- Efektif kütle
8- Vize
9- Yapısal sönüm.
10- Millerin kritik hızları, mil sisteminin yanal salınımları.
11- Çift Serbestlik Dereceli Sistemler, Hareket denklemleri, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler.
12- Çift Serbestlik Dereceli Sistemler, Hareket denklemleri, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler.
13- Doğal Modlar, Koordinat Dönüşümleri, Doğal Koordinatlar, Modal analiz.
14- Doğal Modlar, Koordinat Dönüşümleri, Doğal Koordinatlar, Modal analiz.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama ve tanımlama.
2- Titreşim kavramlarını anlama ve tanımlama
3- Mekanik titreşimin yaygın karakteristiklerini inceleme ve tanımlama
4- Titreşim yalıtım teorisinin esaslarını tanımlama
5- Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, formüle etme, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
6- Tek ve çok serbestlikli titreşim modellerini çözümleme.
7- Çözüm sonuçlarına dayalı gerçek sistemlerin tasarım ilkelerini tanımlama
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2- Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3- Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4- Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5- Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7- Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8- Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10- Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11- Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12- Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 1 7
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar