Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TURKISH POLITICS I |
Birinci düzey |
F-SKY321 |
Zorunlu |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
English
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MEHMET İNANÇ ÖZEKMEKÇİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi M. İnanç Özekmekçi
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Face to face
|
Dersin amacı
|
To give students an idea about the actors, political ideologies, periods and fundamental turning points of the Ottoman political life and to gain a historical perspective on current political and social developments.
|
Dersin tanımı
|
This course focuses on the Ottoman political and social life in the 19th and early 20th centuries, as well as the change and evolution of political thoughts. In this course, the Ottoman Turkish Constitutional, political and administrative system; development of political culture; electoral systems, role of political parties, non-governmental organizations; public opinion will also be emphasized. In addition, the evolution of Ottoman-Turkish political life from the 19th century to the present and the changes experienced are among the subjects of the course. In the process of modernization, Ottoman Political Life, political thoughts (Islamism, nationalism, feminism, liberalism, socialism), political institutions (parliament, elections, military coups), state-society relations, non-governmental organizations, the transition from the Empire to the Republic, elections will also be emphasized.
|
1- |
What is an empire? Ottoman Empire''s political and social institutions the Classical period (-1300-1600)
|
2- |
What is the Tanzimat, Political, social and economic changing during the Tanzimat Period
|
3- |
Political elites and political thought in the 19th century
|
4- |
Ottoman economic situation in the 19th century and integration to the World Economic System
|
5- |
Social and religious life and statues, Millet System in the 19th century
|
6- |
Reaction to the Tanzimat and The New Ottoman Society
|
7- |
The First Constitutional Period: the first constitution and the first parliament
|
8- |
Midterm exam
|
9- |
Abdulhamid the Second''s period and Conservative Modernism
|
10- |
Jön Turks Movement in exile
|
11- |
Beginning of the Second Constitutional Period: Declaration of the Freedom and Revolution of the 1908
|
12- |
Political Parties and political thoughts during the Second Constitutional Period
|
13- |
Wars (Tripoli, Balkans and The First world War) and Ottoman Society, non-governmental organization and ethnics conflict
|
14- |
Committee of Union and Progress
|
15- |
Political developments in the Armistice Period and National Struggle.
|
16- |
Final Exams
|
17- |
Final Exams
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
To learn Ottoman Empire''s main aspects from beginning of the 19th century up to now.
|
2- |
To learn classical Ottoman society and political system
|
3- |
To read Ottoman-Turkish modernization from the perspective of power struggle between different political actors.
|
4- |
To understand historical background of structural political problems that Turkey face with today.
|
5- |
To grasp the relation between economical structure and modernization
|
6- |
-To grasp main dynamics of the transition from the empire to nation state process.
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir:
Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
|
|
2- |
Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
|
|
3- |
Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
|
|
4- |
Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
|
|
5- |
Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
|
|
6- |
Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
|
|
7- |
Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
|
|
8- |
Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
|
|
9- |
Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
|
|
10- |
Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
|
|
11- |
Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
|
|
12- |
Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
|
|
13- |
Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
|
|
14- |
Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
5
|
2
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
10
|
2
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
12
|
12
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
16
|
16
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
116
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erik J. Zürcher, Modernleşen Türkiye''nin Tarihi. İletişim Yayınları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
None
|
|