Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > TÜRK HALK BİLİMİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK HALK BİLİMİ I Birinci düzey MÜZ421 Zorunlu 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör EĞİTİM GÖREVLİSİ AYKUT ŞAHİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN MEHMET ATEŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Halk Bilimin kapsadığı alanlar ve içerisinde bulunan öğelerin öğretilmesi, bu alandaki yapılmış çalışmaların incelenmesi.
Dersin tanımı Halk biliminin tanımı ve genel bilgiler, derleme teknikleri.

Dersin içeriği
1- Halk Bilimine Giriş
2- Halk Biliminin Dünyada ki Gelişimi
3- Ilk Halk Bilimi Örnekleri
4- Cumhuriyet’ten önceki ve sonraki Halk Bilimi
5- Atatürk ve Halk Bilimi
6- Halk Biliminin Konusu.
7- Halk Biliminin Önemi.
8- VİZE HAFTASI
9- VİZE HAFTASI
10- Seminer Sunumu
11- Halk Biliminin Diğer Bilim Dallarıyla İlişkisi
12- Halk Bilimi Alan Araştırma Teknikleri
13- Derleme Çalışmaları
14- Halk biliminde Bazı Terim ve Kavramlar
15- Sınava Yönelik Genel Tekrar
16- FİNAL HAFTASI
17- FİNAL HAFTASI
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Halk Bilimi hakkında genel bilgiler öğrenir.
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Artun E, (2005), Türk Halk Bilimi , Bayrak Matbaası , ISBN: 975-6403-74-8, Istanbul Tan N, (2000) Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler , Art Media, ISBN: 975-95958-0-X, Istanbul Türkmen F, (1996) , Halk Bilimi Yöntemi, Semih Ofset Matbaacılık Yayıncılık, Ankara Çobanoğlu Ö, (1999), Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Basım Yayın Pazarlama , ISBN: 975-338-290-1, Ankara
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar