Ön koşul dersleri
|
---
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. MUHAMMET ŞEVKI AYDIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUHAMMET ŞEVKİ AYDIN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
---
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Bu ders ile öğrencilerin din eğitiminin felsefi temelleri bağlamında; zorunlu din eğitimi, din eğitimi-özgürlük-otorite ilişkisi, öğrenme – öğretme – din eğitimi felsefesi ilişkisi gibi konuları irdeleyebilmeleri ayrıca din eğitiminin psikolojik, hukuki ve toplumsal temellerini tartışabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste din eğitiminin felsefi temelleri hakkında bilgiler verilerek zorunlu din eğitimi, din eğitimi-özgürlük-otorite ilişkisi, öğrenme – öğretme – din eğitimi felsefesi ilişkisi gibi konular irdelenmekte ve ayrıca din eğitiminin psikolojik, hukuki ve toplumsal temelleri ele alınmaktadır.
|
1- |
Din eğitiminin felsefi temelleri ile ilgili temel kavramlar
|
2- |
Din Eğitimi Biliminin felsefe ve eğitim felsefesi ile ilişkisi
|
3- |
Din eğitiminin felsefi temelleri
|
4- |
Din eğitiminin psikolojik temelleri
|
5- |
Din eğitiminin toplumsal temelleri
|
6- |
Din eğitiminin hukuki temelleri
|
7- |
Kamusal din eğitimi ve zorunlu din eğitimine yönelik tartışmalar
|
8- |
Din eğitimi felsefesinin öğretme-öğrenme sürecine etkileri
|
9- |
Din eğitimi-özgürlük- otorite ilişkisi
|
10- |
Eğitimi etkileyen felsefi akımların din eğitimine etkileri
|
11- |
Din eğitiminin önemine ilişkin felsefi görüşler
|
12- |
Din eğitiminin genel ve özel amaçları ve öğretim programlarının felsefesi
|
13- |
Türkiye’nin din eğitimi politikaları
|
14- |
Din eğitimi uygulamalarında insan-bilgi-değer anlayışları
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Din eğitiminin felsefi temelleri ile ilgili kavramları aralarındaki ilişkileri de göz önünde bulundurarak açıklayabilir.
|
2- |
Din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik, hukuki temellerini irdeleyip değerlendirebilir.
|
3- |
Din eğitimi felsefesinin öğretme-öğrenme sürecine etkilerini örneklerle ortaya koyabilir.
|
4- |
Eğitimi etkileyen felsefi akımların din eğitimine etkilerini örneklerle açıklar.
|
5- |
Din eğitiminin genel ve özel amaçlarını ve öğretim programlarındaki felsefeyi tartışır.
|
6- |
Türkiye’nin din eğitimi politikalarını örneklerle açıklar ve değerlendirir.
|
7- |
Din eğitiminin önemine ilişkin felsefi görüşleri değerlendirir
|
8- |
Din eğitimi-özgürlük- otorite ilişkisini tartışıp değerlendirebilir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
15
|
15
|
Ödevler
|
1
|
10
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
13
|
13
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
10
|
10
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
4
|
4
|
Araştırma
|
1
|
15
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Cevizci, Ahmet, Eğitim Felsefesi, Say yay. 2011
2. Aydın, M. Şevki, Açık Toplumda Din Eğitimi, Nobel Yayınları, 2011
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Selçuk, Mualla, “Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri: Zihin Gelişimi Açısından Bir Deneme”, Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 4, 145-159 (1997)
2. Tosun, Cemal, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem A Yayınları, 2012
3. Kılıç, Recep, “Din Öğretiminin Felsefi Boyutu”, (Malatya Semp.)
4. Selçuk, Mualla,“Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?, İslâmiyat, c. 1, sy. 1, Ankara 1998, s. 73-87.
|
|