Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Kore Dili ve Edebiyati > METİN ÇALIŞMASI II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
METİN ÇALIŞMASI II Birinci düzey KDE402 Seçmeli 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Korece
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. JAE MIN KIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. YEON JİN JANG
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım ve münazara
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere edebi eserleri anlamayı ve yorumlamayı, cümleleri ve sözdizimlerini öğretmektir. Edebi metinleri analiz becerisi kazandırmak ve Kore tarihi, kültürü, toplumu hakkındaki bilgilerini genişletmektir.
Dersin tanımı Bu ders, seçilen edebi eserler yoluyla yabancı öğrencilere Korece ve Korece cümle örneklerini öğretmek için hazırlanmıştır. Öğrenciler cümle yapılarını analiz ederler ve bu sayede ileri seviyede dil bilgisi ve akademik alanda kullanabilecekleri Korece birikimi kazanırlar.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Kim Ah-ran'ın “Ben markete gidiyorum” adlı kısa öyküsünü inceleme
3- Yazar ve çalışmaları hakkında bilgi.
4- Okuma ve yorumlama, “Ben markete gidiyorum” öyküsündeki grammer örneklerini açıklamak ve bu örneklerle diyalog kurmak.
5- “Ben markete gidiyorum” öyküsünü okuma ve yorumlama
6- “Ben markete gidiyorum” öyküsünü okuma ve yorumlama
7- Okuma ve yorumlama, “Ben markete gidiyorum” öyküsündeki grammer örneklerini açıklamak ve bu örneklerle diyalog kurmak.
8- Vize
9- “Ben markete gidiyorum” öyküsünü okuma ve yorumlama
10- Okuma ve yorumlama, “Ben markete gidiyorum” öyküsündeki grammer örneklerini açıklamak ve bu örneklerle diyalog kurmak.
11- “Ben markete gidiyorum” öyküsünü okuma ve yorumlama
12- “Ben markete gidiyorum” öyküsünü okuma ve yorumlama
13- Okuma ve yorumlama, “Ben markete gidiyorum” öyküsündeki grammer örneklerini açıklamak ve bu örneklerle diyalog kurmak.
14- Değerlendirme ve münazara
15- Final
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenciler seçilen öyküleri sınıfta okuyarak münazara yaparlar. Eserin yorum ve münazarası yazıldığı dönemin sosyo-kültürel durumu ışığında irdelenir. Böylelikle öğrenciler Kore tarihi, Kore kültürü ve Kore toplumu hakkında bilgi sahibi olur.
2- Kore dil bilgisini kavrama
3- Edebi metinleri okuma ve yorumlayabilme.
4- -
5- -
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Korece okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini temel ve/veya ileri düzeyde geliştirir. ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Korece dil yeterliğini kazanır.
2- Kore Edebiyatı''na ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3- Kore dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dil bilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlam bilim, biçem bilim, söylem bilim ve derlem bilim konularında yetkinlik kazanır.
4- Korece''den Türkçe''ye, Türkçe''den Korece''ye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe ulaşır.
5- Alanıyla ilgili en son teknolojileri öğrenir. Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde Korece alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olur.
6- Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliği kazanır.
7- Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
8- Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanır. Disiplinlerarası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9- Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10- Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje, inovasyon çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11- Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı MİN Cİ YONĞ VD.(민지영 외),Corret your Korean, DARAKWON(다락원) İNTERNET HABERLERİ, GAZETE YAZILARI (인터넷 뉴스, 기사문)
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar