Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYGÜL AYKUT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞRETİM ÜYESİ LEVENT ÇORUH
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze/Bilişsel yöntemler, buluş ve sunuş
|
Dersin amacı
|
Bu dersin temel amacı görsel sanat araştırmaları sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, belli başlı bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi vd.) gözden geçirmek, post-positivist paradigma doğrultusunda gelişen araştırmalarla karşılaştırmak ve öğrencilerin belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmeleri için gereken araştırma sorusu bulma, denence (hipotez) kurma, kavramsallaştırma, işletimselleştirme, ölçme, veri toplama, veri analizi, verileri değerlendirme/yorumlama ve rapor yazma tekniklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Görsel Sanat Araştırmalarının kapsam ve boyutlarını incelenir. Alanda beliren yöntem ve tekniklerin temel özellikleri ele alınır ve uygulama yolları sınanır.
|
1- |
Sanatsal yaratma süreci bir araştırma mıdır? neden? tartışma.
|
2- |
Sanat araştırmalarıyla bilimsel araştırmalar arasında benzerlikler ve farklılıklar var mısır? Nasıl? Tartışma.
|
3- |
Positivist ve Post-positivist paradigma ile görsel sanat araştırmalarına bakmak.
|
4- |
Görsel sanatlarda düşünme ve anlatım yolları nelerdir?
|
5- |
Sanatçı araştırmacı ve alanda araştırma problemi belirleme nasıl olur.
|
6- |
Sanat alanında yazılan tez önerilerinin, makalelerin ve tezlerin incelenmesi
|
7- |
Vize
|
8- |
Akademik yazın analizi; Tespit, Kanıt, Yargı, Argüman oluşturma, gerekçe veya açıklama nedir?Mantıksal çıkarım nasıl yapılır? Tümevarım ve Tümdengelim nedir? Diyalektiğin anlamı nedir?
|
9- |
Sanat Temelli Araştırmalara bakış.
|
10- |
Görseli Yorumlama;felsefi araştırma, içerik analizi, kompozisyon yöntemi, ikonografi, göstergebilim, psikanaliz, alımlama analizi ve karma yöntemler
|
11- |
Görseli Yorumlama;felsefi araştırma, içerik analizi, kompozisyon yöntemi, ikonografi, göstergebilim, psikanaliz, alımlama analizi ve karma yöntemler
|
12- |
Görsel ve Sosyal Göstergebilim Araştırma stratejileri
|
13- |
Görseli Toplama ve Belgeleme, Görseli Yaratma ve Sunma
|
14- |
Final
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Görsel sanat araştırmalarının temel niteliklerini bilmek.
|
2- |
Görsel Sanat araştırma süreçleri ve özelliklerini kavradığını sözlü, yazılı ve görsel anlatım tekniklerinde gösterebilmek.
|
3- |
Görsel Sanat araştırma yöntemlerini ve stratejilerini araştırma sürecinde kullanabilmek.
|
4- |
Temel akademik araştırmanın biçimsel gereklerini yerine getirmek.
|
5- |
-
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
10
|
70
|
Ödevler
|
5
|
7
|
35
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
5
|
5
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
5
|
2
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
177
|
AKTS
|
|
|
7.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
70
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
50
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Görsel Araştırma Yöntemleri Teori,Uygulama ve Örnek,
Yazar(lar) : Suzan Duygu Bedir Erişti Paul Duncum Deborah L. SMITH-SHANK Burçin Türkcan Necla Coşkun Ali Ersoy Elif Avcı İsmail Özgür Soğancı Rachel Mason Daniel T. Barney Haşim Karpuz Rita L. Irwın Shaya Golparıan Lona Cruıckshank Melek Gökay Teresa Torres De Eça
Yayınevi: Pegem Akademi Yayıncılık
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri
Yazar(lar) : Ali Yıldırım Hasan Şimşek
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
|
|