Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
REKREASYONDA İNSAN KAYNAKLARI |
Birinci düzey |
REK408 |
Zorunlu |
8 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi EMİRE ÖZKATAR KAYA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz Yüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilerin; insan kaynakları yönetimi kavramlarını spor endüstrisi içerisinde yer alan tüm organizasyonların insan kaynakları bölümlerinde etkin olarak uygulayabilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
İnsan kaynakları yönetimi kavramlarını anlamak, unsurlarını öğrenmek ve uygulayabilmek, spor yönetimi çalışma alanlarına göre geliştirip uygulayabilmek
|
1- |
İş analizi, iş analizinin tanımı ve özellikleri, iş analizinin amacı ve önemi, iş analiz süreci
|
2- |
İş analizi, iş analizinin tanımı ve özellikleri, iş analizinin amacı ve önemi, iş analiz süreci
|
3- |
İnsan kaynakları planlama süreci
|
4- |
İşgören bulma ve yerleştirme faaliyetleri, işgücü temininde kullanılan yöntemler, işgören seçimi
|
5- |
Eğitim ve gelişme, oryantasyon, örgütsel oryantasyon, iş oryantasyonu, oryantasyon programının değerlendirilmesi
|
6- |
Eğitim ve geliştirme kavramı, eğitim ihtiyacının belirlenmesi, eğitim yöntemleri
|
7- |
Kariyer gelişimi, kariyer planlama aşamaları
|
8- |
Başarım değerlendirmesi, başarım değerleme yöntemleri
|
9- |
Ücretleme, ücretlemenin oluşumunu etkileyen faktörler, ücret sistemi, ücret yönetimi + Ara Sınav
|
10- |
İşçi sendikaları
|
11- |
İşgören devri
|
12- |
işgören devri nedenleri ve sonuçları
|
13- |
İşgören sağlığı
|
14- |
İş güvenliği
|
15- |
Yarıyıl Sınavı
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
İnsan kaynakları yönetimi unsurlarını öğrenmek
|
2- |
İnsan kaynakları planlamasını spor alanında uygulayabilmek
|
3- |
Sporda kariyer gelişimi faaliyetlerini uygulayabilmek
|
4- |
Başarım değerlendirmesi geliştirmek
|
5- |
İşgören haklarını anlamak
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
|
|
2- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
|
|
3- |
Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
|
|
4- |
Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
|
|
5- |
Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
|
|
6- |
Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
|
|
7- |
Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
|
|
8- |
Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
|
|
9- |
Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
|
|
10- |
Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
|
|
11- |
Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
|
|
12- |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
|
|
13- |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
|
|
14- |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
|
|
15- |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
|
|
16- |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
|
|
17- |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
|
|
18- |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
26
|
26
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
5
|
15
|
Toplam iş yükü
|
|
|
133
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
AYKAÇ, B., İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynakları stratejik Planlaması, Nobel yayınları, ANKARA,1999
BAYRAKTAROĞLU, S., İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Üniversitesi. SAKARYA, 2006
|
Yardımcı Kaynaklar
|
CAN, H., Kamu ve Özel kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitapevi, ANKARA, 2008
TORTOP, N., İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayınları, ANKARA,2006
|
|