Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > REKREASYONDA İNSAN KAYNAKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKREASYONDA İNSAN KAYNAKLARI Birinci düzey REK408 Zorunlu 8 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EMİRE ÖZKATAR KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi EMİRE ÖZKATAR KAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin; insan kaynakları yönetimi kavramlarını spor endüstrisi içerisinde yer alan tüm organizasyonların insan kaynakları bölümlerinde etkin olarak uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin tanımı İnsan kaynakları yönetimi kavramlarını anlamak, unsurlarını öğrenmek ve uygulayabilmek, spor yönetimi çalışma alanlarına göre geliştirip uygulayabilmek

Dersin içeriği
1- İş analizi, iş analizinin tanımı ve özellikleri, iş analizinin amacı ve önemi, iş analiz süreci
2- İş analizi, iş analizinin tanımı ve özellikleri, iş analizinin amacı ve önemi, iş analiz süreci
3- İnsan kaynakları planlama süreci
4- İşgören bulma ve yerleştirme faaliyetleri, işgücü temininde kullanılan yöntemler, işgören seçimi
5- Eğitim ve gelişme, oryantasyon, örgütsel oryantasyon, iş oryantasyonu, oryantasyon programının değerlendirilmesi
6- Eğitim ve geliştirme kavramı, eğitim ihtiyacının belirlenmesi, eğitim yöntemleri
7- Kariyer gelişimi, kariyer planlama aşamaları
8- Başarım değerlendirmesi, başarım değerleme yöntemleri
9- Ücretleme, ücretlemenin oluşumunu etkileyen faktörler, ücret sistemi, ücret yönetimi + Ara Sınav
10- İşçi sendikaları
11- İşgören devri
12- işgören devri nedenleri ve sonuçları
13- İşgören sağlığı
14- İş güvenliği
15- Yarıyıl Sınavı
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- İnsan kaynakları yönetimi unsurlarını öğrenmek
2- İnsan kaynakları planlamasını spor alanında uygulayabilmek
3- Sporda kariyer gelişimi faaliyetlerini uygulayabilmek
4- Başarım değerlendirmesi geliştirmek
5- İşgören haklarını anlamak
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 26 26
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 5 15
Toplam iş yükü     133
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı AYKAÇ, B., İnsan Kaynakları Yönetimi ve İnsan Kaynakları stratejik Planlaması, Nobel yayınları, ANKARA,1999 BAYRAKTAROĞLU, S., İnsan Kaynakları Yönetimi, Sakarya Üniversitesi. SAKARYA, 2006
Yardımcı Kaynaklar CAN, H., Kamu ve Özel kesimde İnsan Kaynakları Yönetimi, Siyasal Kitapevi, ANKARA, 2008 TORTOP, N., İnsan Kaynakları Yönetimi, Nobel Yayınları, ANKARA,2006

Ders ile ilgili dosyalar