Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL KİMYA II |
Birinci düzey |
KİM102 |
Zorunlu |
2 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul yok
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MUSTAFA SOYLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR.ŞENOL KARTAL
PROF. DR.AHMET ÜLGEN
PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
PORF. DR. NİLGÜN ÖZPOZAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze anlatım.
|
Dersin amacı
|
Farklı ortaöğretim kurumlarından gelen ve kimya bilgileri çok heterojen olan birinci sınıf öğrencilerini mümkün olduğu kadar aynı seviyeye getirmek ve onları ikinci sınıfta anlatılacak olan temel derslere; yani anorganik, analitik ve organik kimyaya hazırlamak
|
Dersin tanımı
|
Kimyasal Kinetik, Kimyasal Denge, Sulu Çözelti Dengeleri, Suyun Kendi Kendine Ayrışması ve pH Kavramı, pH Hesaplamaları, Tampon Çözeltiler ve pH Hesaplaması, Titrasyon Çeşitleri, Dönüm Noktası ve İndikatörler, Konduktumetrik Yöntem,
|
1- |
Kimyasal Kinetik, I ve II derece reaksiyonlar, kimyasal reaksiyonlara etki eden faktörler, kataliz ve çarpışma teorisi.
|
2- |
Kimyasal denge, dengeye etki eden faktörler, endotermik ve ekzotermik reaksiyonlar
|
3- |
Sulu çözelti dengeleri, ayrışma ve ayrışma sabiti, asit ve bazların ayrışma şekli
|
4- |
Suyun kendi kendisine ayrışması ve pH kavramı, pH hesaplamaları tampon çözeltiler, tamponlama mekanizması, tampon çözeltilerin pH sının hesaplanması,
|
5- |
titrasyon çeşitleri dönüm noktası ve indikatörler kondüktomterik yöntem, titrasyon grafiği
|
6- |
Çözünürlük ve çözünürlük çarpımı, bir maddenin Kçç değeri nasıl tespit edilir? çökeltme reaksiyonları, H2S ve (NH4)2S grubu katyonlar
|
7- |
Elektroliz ve Faraday kanunları, örnek problemler, galvanik hücreler ve redoks potansiyelleri, örnek problemler, kurşunlu akümülatorün çalışma prensibi
|
8- |
Enerji, entalpi, oluşma entalpisi reaksiyon entalpisi , tabolalar ve örnek problemler.
|
9- |
Ara sınav
|
10- |
Entropi ve serbest reaksiyon entalpisi, Gibbs eşitliği ve örnek problemler
|
11- |
Hidrojen köprüsü bağı, H_NMR spektroskopisi, örnek spektrumlar, oksijen ve ozon oksijenli su, oksijenin MO şeması diboran yapısı ve hidrojen NMR spektrumu.
|
12- |
Doğal ve yapay radyoaktivite, fisyon ve füzyon, radyokimya uygulama alanları radyoaktivite madde enerji ilişkisi ve örnek poroblemler, radyoaktivite kinetiği
|
13- |
Organik kimya, karbonun milyolarca organic bileşik oluşturma nedenleri,alifatik hidrokarbonlar; alkanlar alkenler alkinler ve bunların adlandırılması
|
14- |
fonksiyonel gruplu bileşiker; alkoller eterler, asitler, aromatik bileşikler, Hückel kuralı ve heteroaromatik bileşikler
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrencileri Laboratuvarda Yapılacak Deneylere Hazırlamaları.
|
2- |
Laboratuvar Dışında Çevrede Cereyan Eden Bir Kısım Olaylara Kimyasal Açıklama Getirebilme.
|
3- |
Mümkün Olduğu Kadar,Laboratuvardaki Deneysel Gözlemlerine Teorik İzahlar Getirmeleri.
|
4- |
Kimyasal Gözlemleri Kağıt Üzerinde Tepkimelerle Açıklayabilme Yeteneği Kazanmaları.
|
5- |
Kimyasal Gözlemlere ve Tepkimelerle Matematiksel Çözümler Üretebilmeleri.
|
6- |
Öğrencilerin Buradan Aldıkları Temel Bilgiler ile II.Sınıfta ki Ana Derslere Hazır Hale Gelmeleri.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
4
|
52
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
2
|
10
|
Ödevler
|
3
|
2
|
6
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
2
|
6
|
Kısa sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Ara sınavlara hazırlık
|
4
|
2
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
3
|
3
|
Laboratuvar
|
10
|
1
|
10
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
5
|
1
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
5
|
1
|
5
|
Toplam iş yükü
|
|
|
113
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Atkin-Jones, Temel Kimya-I, II
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Genel Kimya I-II, Ders Notları, Prof.Dr.Tevfik Rıza KÖK
|
|