Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MUHASEBE TEORİLERİ |
İkinci düzey |
İŞL 603 |
|
1 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ERGÜN KÜÇÜK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr. Ergün KÜÇÜK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sınıf Dersleri/Monografi Çözümleri/Ödev ve Sunumlar
|
Dersin amacı
|
Özellikli finansal muhasebe konularını somut örnekler özerinden uygulamaya yansıtabilme, farklı yaklaşımları özetleyebilme, konunun finansal raporlama üzerindeki yansımalarını değerlendirme, çok boyutlu analiz ve yorumlarda bulunabilme yetkinliğini geliştirmektir.
|
Dersin tanımı
|
Bir ekonomik birimle ilgili finansal bilgileri kaydeden, sınıflandıran, özetleyen, analiz eden, yorumlayan ve bilgi talep eden taraflara bunları sunan bir bilgi sistemidir.
|
1- |
Tanışma. Dersin Tanıtımı. Giriş.
|
2- |
Basit Faiz ve Iskonto. Bileşik Faiz ve Iskonto.
|
3- |
Paranın Zaman Değeri ve Muhasebe. Finansal Hesap Makinesi Uygulamaları.
|
4- |
Nakit ve Benzerleri (Yerli ve Yabancı Paralı İşlemler).
|
5- |
Menkul Kıymetler (Yerli ve Yabancı Paralı İşlemler).
|
6- |
Ticari Alacaklar (Yerli ve Yabancı Paralı İşlemler).
|
7- |
Ticari Alacaklar, Dönem Sonu Değerleme ve Finansal Raporlama.
|
8- |
YARIYIL İÇİ SINAVLARI.
|
9- |
Stoklar I.
|
10- |
Stoklar II.
|
11- |
Maddi Duran Varlıklar.
|
12- |
Maddi Duran Varlıkların Amortismanı, Değerlemesi, Elden Çıkarılması ve Diğer Durumlar.
|
13- |
Mali Duran Varlıklar I.
|
14- |
Mali Duran Varlıklar II.
|
15- |
Vergi Uygulamalarının Finansal Raporlama Üzerindeki Etkileri ve Muhasebe Uygulamaları.
|
16- |
YILSONU SINAVLARI.
|
17- |
YILSONU SINAVLARI.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri kavrar.
|
2- |
Mali olayların kaydedilmesi, sınıflandırılması, özetlenmesi ve raporlanması arasındaki ilişkileri yorumlar.
|
3- |
Muhasebe teorisinin gereklerini fayda maliyet kriteri çerçevesinde değerlendirir.
|
4- |
Uygulama boyutunda muhasebe teorilerinin hangi yaklaşımlarının tercih edilebileceğine yönelik çıkarımlar yapar.
|
5- |
Uygulama boyutunu da dikkate alarak muhasebe teorilerinin altında yatan varsayımları yorumlar.
|
6- |
Muhasebe teorilerinin nihai ve tali amaçları çerçevesinde muhasebe uygulamalarını yorumlar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
|
|
2- |
Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
|
|
3- |
Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
4- |
Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
|
|
5- |
Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
|
|
6- |
Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
|
|
8- |
Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
|
|
9- |
Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
|
|
10- |
Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
11- |
Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
13- |
Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
9
|
3
|
27
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
3
|
6
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
2
|
10
|
20
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
6
|
4
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
---Nalân AKDOĞAN ve Orhan SEVİLENGÜL; (2007), TMS ile Uyumlu Tekdüzen Muhasebe Sistemi Uygulaması, 12. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
---Nurhan AYDIN ve Metin COŞKUN; (2009), Ticari Matematik, Detay Yayıncılık, Ankara. --------------Orhan SEVİLENGÜL; (2014), Genel Muhasebe, 17. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara.
|
|