Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
TOKSİK METALLER |
İkinci düzey |
KİM 530 |
Seçmeli |
1 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç.Dr.Şerife Saçmacı
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin toksik metaller ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
|
Dersin tanımı
|
Çevrede agir metaller, agir metallerin dogal derisimleri, atmosferde agir elementler, suda agir elementler, sedimentte agir elementler, toprakta agir elementler, bitkide agir elementler, agir elementlerin canlilar üzerine toksik etkisi, örnek toksik metaller
|
1- |
Toksik metallere giriş
|
2- |
Çevrede agir metaller,
|
3- |
agir metallerin dogal derisimleri,
|
4- |
atmosferde agir elementler,
|
5- |
suda agir elementler,,
|
6- |
sedimentte agir elementler,
|
7- |
ARASINAV
|
8- |
toprakta agir elementler
|
9- |
toprakta agir elementler (devam)
|
10- |
bitkide agir elementler
|
11- |
bitkide agir elementler (devam)
|
12- |
agir elementlerin canlilar üzerine toksik etkisi,
|
13- |
örnek toksik metaller
|
14- |
örnek toksik metaller (devam)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
öğrencilere toksik metallerin tanımı ve birimlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
2- |
öğrencilere toksik metallerin öneminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
3- |
öğrencilere toksik metallerin analiz yöntemleri öğretilecektir.
|
4- |
öğrencilere ağır metallerin toksisiteden korunma yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
5- |
öğrencilere toksik metallerin matriks ortamından ayrılması ve zenginleştirilmesi yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
6- |
öğrencilere toksik metal analizinde ucuz ve hızlı yöntemlerin seçiminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
|
|
2- |
İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
|
|
3- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
|
|
4- |
Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
|
|
5- |
Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
|
|
6- |
Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
|
|
7- |
Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
|
|
8- |
Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
|
|
9- |
Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
2
|
2
|
Ödevler
|
9
|
8
|
72
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
3
|
3
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
6
|
6
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
24
|
24
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
10
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
1
|
40
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
80
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
M. Doğan, M. Soylak, Eser Element Analizi Ders Notları, Kayseri (2000).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|