Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (y.l.) > TOKSİK METALLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOKSİK METALLER İkinci düzey KİM 530 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE SAÇMACI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Şerife Saçmacı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
Dersin amacı Öğrencilerin toksik metaller ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
Dersin tanımı Çevrede agir metaller, agir metallerin dogal derisimleri, atmosferde agir elementler, suda agir elementler, sedimentte agir elementler, toprakta agir elementler, bitkide agir elementler, agir elementlerin canlilar üzerine toksik etkisi, örnek toksik metaller

Dersin içeriği
1- Toksik metallere giriş
2- Çevrede agir metaller,
3- agir metallerin dogal derisimleri,
4- atmosferde agir elementler,
5- suda agir elementler,,
6- sedimentte agir elementler,
7- ARASINAV
8- toprakta agir elementler
9- toprakta agir elementler (devam)
10- bitkide agir elementler
11- bitkide agir elementler (devam)
12- agir elementlerin canlilar üzerine toksik etkisi,
13- örnek toksik metaller
14- örnek toksik metaller (devam)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- öğrencilere toksik metallerin tanımı ve birimlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
2- öğrencilere toksik metallerin öneminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3- öğrencilere toksik metallerin analiz yöntemleri öğretilecektir.
4- öğrencilere ağır metallerin toksisiteden korunma yollarının öğretilmesi hedeflenmektedir.
5- öğrencilere toksik metallerin matriks ortamından ayrılması ve zenginleştirilmesi yöntemlerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
6- öğrencilere toksik metal analizinde ucuz ve hızlı yöntemlerin seçiminin öğretilmesi hedeflenmektedir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 2 2
Ödevler 9 8 72
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 6 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 24 24
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 1 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   80
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı M. Doğan, M. Soylak, Eser Element Analizi Ders Notları, Kayseri (2000).
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar