Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (y.l.) > TOPRAK EKOLOJİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TOPRAK EKOLOJİSİ İkinci düzey BİY 590 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NUSRET AYYILDIZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Toprak ekolojisindeki çalışmaların disiplinler arası tabiatını vurgulamaktır.
Dersin tanımı Bu ders; toprağın fiziksel ve kimyasal özellikleri, toprak canlıları, toprak canlıları arasındaki ekolojik ilişkiler, toprak besin döngüsünün ekolojisi, toprak suyu stresi, kirli toprakların ekolojisi ve toprak biyoteknolojisi konularını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Toprak çevresi
2- Toprak çevresi
3- Toprak canlıları
4- Toprak canlıları
5- Toprak canlıları arasındaki ekolojik ilişkiler
6- Toprak canlıları arasındaki ekolojik ilişkiler
7- Toprak besin döngüsünün ekolojisi
8- Toprak besin döngüsünün ekolojisi
9- Ekstrem toprak çevrelerinin ekolojisi
10- Ekstrem toprak çevrelerinin ekolojisi
11- Kirli toprakların ekolojisi
12- Kirli toprakların ekolojisi
13- Toprak biyoteknolojisi
14- Toprak biyoteknolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Toprağın temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir.
2- Toprakta yaşam için toprak organizmalarının her birinin uyumlarını ve ekolojik önemini anlar ve açıklar.
3- Toprak canlıları arasındaki ekolojik etkileşimleri bilir.
4- Toprak besin döngüsünü tanımlar.
5- Ekstrem ve kirli toprak çevrelerinin ekolojisini tanımlar.
6- Toprak biyoteknolojisinin potansiyelini bilir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 5 35
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 24 24
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 65
Kısa sınav 0 0
Ödev 7 35
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Killham, K., Soil Ecology, Cambridge University Press, UK, 1994.
Yardımcı Kaynaklar Coleman, D.C. and Crossley, D.A.Jr., Fundamentals of Soil Ecology, Academic Press, UK, 1996.

Ders ile ilgili dosyalar