Giriş | English

Lisans > Ziraat Fakültesi > Tarimsal Biyoteknoloji > BAHÇE BİTKİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BAHÇE BİTKİLERİ Birinci düzey GZM 206 Zorunlu 4 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AKİFE DALDA ŞEKERCİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. OSMAN GÜLŞEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Akife Dalda Şekerci
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Bahçe bitkilerinde bazı ilke ve kavramları, meyve tür ve çeşitlerini, sebze tür ve çeşitlerini, dünya ve Türkiye´ deki bahçe bitkileri üretim alanı ve miktarları ile bahçe bitkileri yetiştiriciliğini etkileyen bazı faktörleri öğretmektir
Dersin tanımı ders, bahçe bitkilerini tanıtan, bahçe bitkilerinde uygulanan kültürel işlemleri öğreten, meyve, bağ, sebze ve süs bitkilerinde yetiştiricilik ve hasat işlemlerini kapsamaktadır.

Dersin içeriği
1- Bahçe Bitkilerinin tanımı ve kapsamı, Türkiye ve Dünya’da Meyvecilik , Türkiye’nin meyvecilik bölgeleri ve özellikleri
2- Meyvelerin genel sınıflaması
3- Meyve ağaçlarında çiçek tomurcuğu oluşumu, meyve ağaçlarında dinlenme, çiçeklerin açılması
4- Meyve ağaçlarında tozlanma, döllenme, meyve tutumu, periyodisite
5- Türkiye’de ve dünyada bağcılık
6- Meyve ağaçlarında ve bağda çoğaltma
7- Meyve bahçesi kurulması, meyve ağaçlarının budanması
8- Türkiye bağcılığı, üzümlerin ticari sınıflandırılması ve besin değeri
9- Dünyada ve Türkiye´de sebze tarımı ve sebzeciliğin ülke ekonomisindeki yeri Sebzelerin beslenme ve sağlık açısından önemleri
10- Sebzelerin sınıflandırılması
11- Sebze bahçesi için yer seçimine etki eden faktörler Sebzecilik işletme şekilleri ve sebze işletmesinin kurulması
12- Sebzelerde çoğaltma teknikleri
13- Sebze tohumculuğu, tohumlara yapılan ön uygulamalar ve fidecilik
14- Sebze bahçelerinde yapılması gerekli kültürel işlemler (toprak hazırlığı, tohum ekimi, fide dikimi, budama, sulama, gübreleme, yabancı ot kontrolü, tozlanma ve döllenmeye yardım vb.)
15- Dünyada ve Türkiye´de süs bitkilerinin durumu ve ekonomik önemi ve süs bitkilerinin sınıflandırılması, üretim yöntemleri
16- Dünyada ve Türkiye´de süs bitkilerinin durumu ve ekonomik önemi ve süs bitkilerinin sınıflandırılması, üretim yöntemleri
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkiye’nin bahçe bitkileri potansiyelini bilir.
2- Bahçe bitkilerinin tarihçesini bilir.
3- Bahçe bitkilerindeki temel terimleri bilir
4- Meyve ve sebzelerin sınıflandırılmasını bilir.
5- Bahçe bitkilerinin temel ve fizyolojik esaslarını bilir.
6- know classification of ornamentals
7- know establishing horticultural plantations
8- Süs bitkilerinin sınflamasını bilir.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bitkisel ve hayvansal tarım üretimin genel prensiplerini bilir
2- Biyoteknoloji ile ilgili kavram ve teknikleri bilir, inceleyebilir, yorumlayabilir, çözüm üretebilir
3- Biyoteknoloji eğitim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bitkisel ve hayvansal üretimde kullanabilir
4- Tarımsal faaliyeti içinde yer alan ve ekonomik üretimi yapılan tarımla ilgili genetik gelişim, üreme, genetik mühendisliği, endüstriyel üretim, bitkisel, hayvansal ve mikrobiyal teknolojik yaklaşımlar, enzim teknolojisi konularında gerekli bilgiye sahiptir.
5- Biyoteknoloji alanında ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
6- Yaşam boyu öğrenme gereçlerinin ve sistemlerinin farkındadır ve etkin olarak kullanabilir. İçinde bulunduğu sosyal çevre ile iletişim kurar, faydalı projeler üretir ve uygular
7- Islah çalışmalarını yürütebilir, ıslah çalışmalarında moleküler ve doku kültürü uygulamalarını bilir ve uygulayabilir.
8- Genetik mühendisliği ve rekombinant DNA teknolojisi için gerekli moleküler teknikleri bilir ve uygulayabilir.
9- Genetik mühendisliği ve biyoteknoloji alanında etik ilkelere vakıftır.
10- Bitki, Hayvan ve Mikro organizmalarının biyolojisini, fizyolojisini ve genetiğini bilir
11- Tohum teknolojisinde girişimcilik yapabilir ve DNA testleriyle ilgili tarım, çevre ve tıp alanında çalışabilir
12- Bitki, hayvan ve mikrobiyoloji alanda girişimcilik yapabilir ve enzim ve gen teknolojilerinde proje üretebilir
13- İngilizce literatürü takip edebilecek durumdadır
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 6 3 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 2 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Farklı kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu ve çıktısı
Yardımcı Kaynaklar N. KAŞKA ve M. YILMAZ (1974) : Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği S. ÖZBEK (1977) : Genel Meyvecilik A. GÜNAY (1992) : Genel Sebze Yetiştiriciliği M. YILMAZ (1992) : Bahçe Bitkileri Yetiştirme Tekniği AĞAOĞLU ve ark. (2001) : Genel Bahçe Bitkileri A. GÜL (2005) : Bahçe Bitkileri Tarımında Çevre Dostu Üretim Teknikleri U. AKSOY ve A. ALTINDİŞLİ (1998) : Ekolojik (Organik, Biyolojik) Tarım

Ders ile ilgili dosyalar