Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Felsefe ve Din Bilimleri (yüksek Lisans) > DİNİ ÇOĞULCULUK SORUNU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DİNİ ÇOĞULCULUK SORUNU İkinci düzey FDB 594 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ABDULLAH AKGÜL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Abdullah AKGÜL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Takrir ve tartışma
Dersin amacı Dinî çeşitlilik olgusu ve farklı hakikat iddiaları hakkında derin ve kapsamlı bir yorum ve kavrayış elde etmek
Dersin tanımı Din olgusuna yönelik çoğulcu yaklaşımın temel iddiaları hakkında felsefî bir tartışma yapmak

Dersin içeriği
1- Dinî çeşitlilikten dinî çoğulculuğa
2- Dinî çoğulculuğun doğuşu
3- Dinî çoğulculuğun gerekçeleri
4- Çoğulcu bir modelin karşılaması gereken şartlar
5- Dinî hayata fenomenolojik bakış
6- John Hick`in çoğulcu modeli
7- Tanrı ve gerçek
8- Hakikat ve mit
9- İbn Arabî`ye göre itikadların çeşitliliği
10- Dinî çeşitlilik dairesi
11- Dinin ilahî kökenleri
12- İsimler ve bağlar
13- Nübüvvet ve hidayet
14- Genel değerlendirme
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Din olgusunun metafizik ve fenomenolojik boyutlarını bilir
2- Dinî dışlayıcılığı ve çoğulculuğu bilir
3- John Hick`in çoğulcu yorumunu bilir
4- Tanrı ve dil arasındaki bağı bilir
5- İbn Arabî`nin çoğulcu yaklaşımının onun varlık anlayışıyla olan ilişkisini bilir
6- Din olgusu hakkında derin ve genişlik arzeden analizler yapar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2- Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3- Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4- Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6- Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7- Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8- Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9- Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10- Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11- Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12- Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13- Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 1 15 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dinî Çoğulculuk, Rahim Acar
Yardımcı Kaynaklar Hayal Âlemleri ve Dinlerin Çeşitliliği Meselesi, William Chittick; Dinî Tekelcilik, M. Kazım Arıcan.

Ders ile ilgili dosyalar