Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Anestezi > FİZYOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZYOLOJİ Birinci düzey ANE 107 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ KAMİLE ÖZDIRAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. TUBA ÖZKUL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli interaktif
Dersin amacı Fizyolojik sistemler ve fizyolojik mekanizmalar hakkında öğrenciyi bilgilendirmek
Dersin tanımı İnsan fizyolojisi, canlılığın sağlıklı bir şekilde devam ettirilmesi için hücre, doku, organ , sistem bazında fonksiyonları, işleyiş mekanizmaları, kontrol mekanizmaları ele alan bilim dalıdır

Dersin içeriği
1- Fizyolojiye Giriş, Kontrol sistemleri
2- Hücre Fizyolojisi, Zar Potansiyelleri
3- Sinir Sistemi Fizyolojisi
4- Kas Fizyolojisi
5- Kan fizyolojisi, Pıhtılaşma
6- Kalp Fizyolojisi
7- Dolaşım Fizyolojisi
8- Solunum Sistemi Fizyolojisi
9- Sindirim Sistemi Fizyolojisi
10- Endokrin Sistem Fizyolojisi
11- Üriner Sistem Fizyolojisi, Vücut Sıvıları
12- Üreme sistemi fizyolojisi
13- Duyu Fizyolojisi
14- Metabolizma ve Vücut Isısının Düzenlenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Fizyoloji tanımını, vücudun kontrol sistemleri ve homeostaz konusunu öğrenmek
2- Hücrenin yapısını, zar potansiyelleri, zardan geçiş yöntemleri konusunda temel bilgileri edinmek
3- Santral Sinir Sistemi, Periferik Sinir Sistemi,Otonom Sinir Sistemi konularını öğrenmek
4- Kas dokusunu ve uyarılabilme kasılabilme gibi özelliklerini öğrenmek
5- Kan ve elemanlarını, fonksiyonlarını öğrenmek
6- Kalp ve damarların yapısını öğrenmek, dolaşım kinetiğini kavramak
7- Solunumun mekaniği kavramak
8- Sindirim sistemi fonksiyonlarını kavramak
9- Endokrin kontrolu anlamak
10- Böbrek, Vücut sıvı sistemleri ve düzenlenmesini anlamak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Anestezi alanındaki uygulamaları içeren ders notları, uygulama araç-gereçleri ve görsel ve nesnel kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı derslerden edindiği bilgileri mesleki olarak değerlendirir ve uygular.
2- Moniterize hasta bakımı, sedo/analjezi uygulamaları, ameliyathane dışı anestezi uygulamalarında standart donanım, hasta hazırlığı ve takibinde yer alır.
3- Anestezi uygulaması öncesi hasta değerlendirme, anestezi risklerini belirler, hastaya uygun anestezi yöntemine uygun hazırlığı ve monitorizasyonu gerçekleştirme işlemlerini yapar.
4- Genel anestezi uygulamasının tüm basamaklarını gerçekleştirebilir, gelişebilecek komplikasyonları tanır ve müdahale eder.
5- Anestezi alanında görevli bir birey olarak görev hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde etik değerlere uyar.
6- Anestezi uygulamaları süresince hastanın vital fonksiyonlarının takibi ve kayıtlarının anestezi formları ile alınmasının bilincindedir ve düzenli olarak kayıt alır.
7- Hastanın yandaş hastalıklarının varlığında ve özellikli ameliyat türlerinde güvenli anestezik ve analjezik uygulamaları gerçekleştirir.
8- Rejyonal bloklarda hasta ve donanım hazırlığını yapabilme, girişimlere yardımcı olma ve hastayı takip edebilme ve komplikasyonlara müdahale edebilme yetisine sahiptir.
9- Anestezi ve analjezi uygulamalarında kullanılan cihaz ve ekipmanların kontrolü, korunması, bakımı, kullanıma hazırlanması ve kullanımını gerçekleştirir ve aralıklı bakımını sağlar.
10- Kardiyopulmoner resüsitasyonda farkındalık, yaklaşım ve uygulama becerisi gösterir.
11- Reanimasyonda gelişebilecek özel durumlar ve acil yaklaşımlarda müdahale eder, güvenli hasta transportu sağlar.
12- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır.
13- Alanında edindiği temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel bilgiye ulaşabilme, değerlendirebilme ve uygulayabilme.
14- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Temel fizyoloji. Aydoğan, Süer, dursun, gölgeli, Aşcıoğlu, Çoksevim, Dolu, Medikal kitapevi, 2012
Yardımcı Kaynaklar Tıbbi fizyoloji Guyton ve Hall, Nobel tıp Kitapevi, 2013

Ders ile ilgili dosyalar