Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > UZMANLIK ALAN DERSI 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSI 2 İkinci düzey DPT 852 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ RAVZA ERASLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Kerem Kılıç
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Haydar Albayrak
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Protetik Diş Tedavisi uzmanlığının öneminin öğrenciye aktarılması
Dersin tanımı Protetik Diş Tedavisi uzmanı olan kişilerin tedavi ve yetki sınırlarının belirtilmesi

Dersin içeriği
1- Sabit protezin temelleri
2- Sabit protez uygulama aşamaları
3- CAD-CAM uygulamaları
4- CAD-CAM uygulamaları için kullanılan materyaller
5- Laminate veneer endikasyon ve kontrendikasyonları
6- Laminate veneer preperasyon yöntemleri
7- Laminate veneer simantasyon aşamaları
8- Laminate veneer uygulamalarında kullanılan materyaller
9- Tam seramik kron-köprü uygulamalarda kullanılan materyaller
10- Tam seramik kron-köprü uygulamalarda kullanılan materyaller
11- Sabit protezlerde dijital planlama
12- Prostodontide dijital iş akışı
13- Sabit protezde renk seçimi ve spektrofotometre kullanımı
14- Sabit protez teslimi sonrası dikkat edilecek hususlar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Prostodontide sabit protezler
2- Laminate veneerler
3- Tam seramik uygulamalar
4- Renk seçimi
5- Sabit protezlerde hasta takibi
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 17 2 34
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 15 2 30
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Laminate veneers
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar