Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Biyomedikal Mühendisliği (doktora) > MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MÜHENDİSLİKTE MATEMATİK METOTLAR -I Üçüncü düzey MEM 501 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ.DR. MEHMET BAHADIR ÇETİNKAYA
Dersin veriliş şekli Her bir konu ile ilgili teorik bilgiler detaylı bir şekilde verilmekte ayrıca öğrencilere ödev çalışmaları da verilmektedir.
Dersin amacı Temel matematiksel kavramların mühendislik uygulamalarına yönelik detaylı analizi.
Dersin tanımı Sürekli zaman ve ayrık zaman sistem tasarımında kullanılan Laplace dönüşümü ve Fourier dönüşümü gibi metotların detaylı analizi ve elektrik devre analizinde uygulamalarının anlaşılması.

Dersin içeriği
1- Temel matematiksel işaretlerin detaylı analizi
2- Temel matematiksel işaretlerin detaylı analizi
3- Zaman uzayı ve Frekans uzayı kavramlarının detaylı analizi
4- Zaman uzayı ve Frekans uzayı kavramlarının detaylı analizi
5- Laplace Dönüşümü ve detaylı analizi
6- Laplace Dönüşümü ve detaylı analizi
7- Laplace Dönüşümünün devre analizine uygulanması
8- ARA SINAV
9- Fourier dönüşümü ve detaylı analizi
10- Fourier dönüşümü ve detaylı analizi
11- Ayrık zamanlı sistem tasarımında Fourier dönüşümünün uygulanması
12- Ayrık zamanlı sistem tasarımında Fourier dönüşümünün uygulanması
13- Ayrık zamanlı sistemlerin davranışının Fourier dönüşümü ile modellenmesi
14- Ayrık zamanlı sistemlerin davranışının Fourier dönüşümü ile modellenmesi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel matematiksel metotların anlaşılması
2- Laplace dönüşümü ve mühendislik uygulamalarında kullanılması
3- Fourier dönüşümü ve mühendislik uygulamalarında kullanılması
4- -
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Biyomedikal Mühendisliğinde bir uzmanlık alanında derinlemesine bilgi edinmek, literatüre vakıf olmak.
2- Uzmanlık alanında problem tanımlama formüle etme, araştırma yapma, modelleme, analiz yapma yeteneklerini kazanmak.
3- Araştırma sonuçlarını analiz ederek sonuçlar çıkarma ve bunları yazılı sözlü sunma becerisi kazanma.
4- Mühendislik bilgilerini yaşam bilimleri alanında etkin kullanma yeteneği kazanmak.
5- Disiplinler arası çalışmalarda takım çalışması yapabilmek.
6- Araştırma sonuçlarını çok kullanılan bir yabancı dilde yazılı ve sözlü sunabilmek.
7- Yaşam boyu öğrenme, yeni bilgilere erişebilme, yeni alanlara yönelebilme becerisini kazanmak.
8- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanmak.
9- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
10- Hastanelerde teknoloji kullanımında kalite ve güveni artırmak için klinik mühendisliği alanında eğitim ve danışma hizmeti sağlayabilme.
11- Hastane, sağlık örgütleri ve tıbbi teknoloji üretici/satıcılarına danışmanlık ve teknik destek hizmeti sağlayabilme.
12- Yeni biyomalzemeler üzerine bilgi ve beceri kazanma.
13- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanma.
14- Araştırıcı, üretici ve girişimci kapasiteye sahip olabilme.
15- Çağdaş, yenilikçi, katılımcı olabilme, kendini iyi ifade edebilme, kalite ve kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olabilme.
16- Ulusal gereksinimlere öncelik verebilme ve bu konulardaki gelişmeleri yakından izleyebilme.
17- Biyomedikal alanındaki bilimsel çalışma sonuçlarını ulusal ve evrensel çevrelere aktarabilme ve öncülük edebilme.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Sarp Ertürk, Sayısal İşaret İşleme, Birsen Yayınevi.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar