Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Görüntüleme Teknikleri > YABANCI DİLLER -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
YABANCI DİLLER -I Birinci düzey TGT 131 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN GÖKTUĞ YÜCEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli sunum
Dersin amacı Bu kurs öğrencilere Temel Seviyede İngilizcenin Gramer Yapılarını vermeyi hedeflemektedir. Böylece öğrenciler İngilizce’de okuyup yazabilecekler ve başkalarıyla iletişimde bulunurken daha rahat ve güvenli olabileceklerdir. Dört Temel Becerinin eşit oranda geliştirilmesi de Dersin hedeflerinden biridir.
Dersin tanımı A- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak, B- Öğrencileri Hedef Dildeki yazılı metinleri okuyup bunlardan sonuç çıkarabilecek bir seviyeye getirmek, C- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek, D- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek, E- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek, F- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak, G- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.

Dersin içeriği
1- is, are am ,countries, natonalities, numbers
2- Present continuous tense, time exressions, What time is it?
3- What do you do? Singular and plural nouns, possesive adjectives,
4- This that,colours, Where can you buy a painkiller?
5- Simle Present, How often do you get up early?
6- ordinal numbers, days, dates, at, in, on,could you help me?
7- Subject, object, adjective pronouns
8- imperatives, What would you like?
9- There is , there are countable uncontable nouns
10- how many brothers have you got?
11- bored - boring
12- very, too, enough
13- Adjectives, superlatives
14- Adjectives, superlatives irregular adjectives
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel seviyede gramer konularını öğretmek ve öğrencilerin bunları doğal bir ortamda kullanmalarını sağlamak,
2- Temel Seviyede de olsa öğrencilerde temel bir dil bilinci geliştirmek,
3- Öğrencileri, öğrendikleri yeni yapı ve kelimeleri yeni ortam ve durumlara uyarlamaları konusunda onları teşvik etmek,
4- Öğrencileri Temel Seviyede de olsa kendilerini özellikle ikili iletişimde rahat ve güvenle ifade edebilecekleri bir seviyeye getirmek,
5- Öğrencilere Temel Seviyede de olsa kendi alanlarıyla ilgili metinleri takip edebilecek, bunları anlayabilecek ve yorumlayabilecek bir temel bilgi ve beceri kazandırmak,
6- Dört beceriyi eşit seviyede geliştirmeye çalışmak.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Radyasyon güvenliğini ve radyasyondan korunmayı bilir, koruyucu önlemlerle kendisini, hastaları ve toplumu radyasyondan korur.
4- Kullandığı cihazların yapısını ve ne şartlarda kullanması gerektiği konuları hakkında bilgi sahibidir. Radyolojik görüntülerin oluşturulması sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilerek hareket eder.
5- Tıbbi görüntüleme cihazını ve ortamı radyoaktif incelemeye hazır hale getirir. Cihazların kalibrasyonunu kontrol eder, bakım ve tamirinin zamanında yapılmasını sağlar.
6- Radyoaktif inceleme öncesi hastayı hazırlar ve bilgi verir.
7- Görüntülerin elektronik kayıt işlemlerini yapar.
8- Görüntüleme cihazlarının parametrelerini hastaya uygun olarak hekim kontrolünde ayarlar.
9- Tıbbi görüntüleme yöntemleri ve fizik prensipleri ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak sağlık kurumları bünyesindeki radyoloji ünitelerinde ilgili araç, cihaz ve teknikleri kullanarak hekimin gerekli gördüğü tanı ve tedavi süreçlerini bağımsız veya gerektiğinde hekim eşliğinde yapar.
10- Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
11- Meslektaşları, hasta ve hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar
12- Tıbbi görüntüleme alanında yapacağı radyolojik tetkikler ile ilgili olarak radyolojik anatomi bilgisine sahiptir
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     44
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Milestone coursebook, Gökhan Ulutürk,Mehmet Emin Gökşen, Nazım Şanlı
Yardımcı Kaynaklar Coursegrammar Back Up: A New Concept, AyDil, ÖZKAN

Ders ile ilgili dosyalar