Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Müzik > ATLETİK PERFORMANS TESTLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ATLETİK PERFORMANS TESTLERİ Birinci düzey EGF 530 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Sunum, eğitim cd, interaktif
Dersin amacı Atletik performansı ölçmede kullanılan yöntemlerin öğretilmesi
Dersin tanımı Tüm sağlık düzeyi ve yaş guruplarında atletik performansı ölçme yöntemlerini içerir

Dersin içeriği
1- Efor Testlerin genel özellikleri
2- Efor testlerinde tercih kriterleri
3- Temel fizyolojik profilin belirlenmesi
4- Fiziksel uygunluk kavramı
5- Yeteneğin belirlenmesinin önemi
6- Aerobik testler ve özellikleri
7- Harvard step, Harvard Pack, FVC 170 vb testler.
8- Aerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
9- Anaerobik testler ve özellikleri
10- Wingate, Margaria Calaman, Surgant Testleri
11- Anaerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
12- Eforda Oksijen tüketimi
13- MaksVO2 ölçme yöntemleri
14- Klinikte kullanılan efor testleri
15- Dönem Ödevi sunumu-FİNAL
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Atletik performans testlerini tanımlamak
2- Atletik performans testlerini açıklayabilmek
3- Aerobik performans testlerini yapabilmek
4- Anaerobik performans testlerini yapabilmek
5- Performans twestlerinin ölçümlerini yapabilmek
6- Performans testlerinin önemli taraflarını açıklayabilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2- Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3- Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4- Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5- Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6- Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7- Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8- Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9- Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10- Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11- Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12- Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 14 14
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 5 15 75
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     198
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Edward L.Fox, Richard Bowers, Merle L. Foss: The Physiological Basis of Physical Education and Athletics.Saunders Collage Publishing.2000.
Yardımcı Kaynaklar Christopher B.Cooper, Thomas W.Storer: Exercise Testing and İnterpretation. Cambridge University Press.2001

Ders ile ilgili dosyalar