Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ATLETİK PERFORMANS TESTLERİ |
Birinci düzey |
EGF 530 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Bekir Çoksevim
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunum, eğitim cd, interaktif
|
Dersin amacı
|
Atletik performansı ölçmede kullanılan yöntemlerin öğretilmesi
|
Dersin tanımı
|
Tüm sağlık düzeyi ve yaş guruplarında atletik performansı ölçme yöntemlerini içerir
|
1- |
Efor Testlerin genel özellikleri
|
2- |
Efor testlerinde tercih kriterleri
|
3- |
Temel fizyolojik profilin belirlenmesi
|
4- |
Fiziksel uygunluk kavramı
|
5- |
Yeteneğin belirlenmesinin önemi
|
6- |
Aerobik testler ve özellikleri
|
7- |
Harvard step, Harvard Pack, FVC 170 vb testler.
|
8- |
Aerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
|
9- |
Anaerobik testler ve özellikleri
|
10- |
Wingate, Margaria Calaman, Surgant Testleri
|
11- |
Anaerobik ölçümlerde kullanılan diğer testler
|
12- |
Eforda Oksijen tüketimi
|
13- |
MaksVO2 ölçme yöntemleri
|
14- |
Klinikte kullanılan efor testleri
|
15- |
Dönem Ödevi sunumu-FİNAL
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Atletik performans testlerini tanımlamak
|
2- |
Atletik performans testlerini açıklayabilmek
|
3- |
Aerobik performans testlerini yapabilmek
|
4- |
Anaerobik performans testlerini yapabilmek
|
5- |
Performans twestlerinin ölçümlerini yapabilmek
|
6- |
Performans testlerinin önemli taraflarını açıklayabilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
|
|
2- |
Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
|
|
3- |
Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
|
|
4- |
Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
|
|
5- |
Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
|
|
6- |
Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
|
|
7- |
Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
|
|
8- |
Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
|
|
9- |
Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
|
|
10- |
Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
|
|
11- |
Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
|
|
12- |
Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
15
|
30
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
14
|
14
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
5
|
15
|
75
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
198
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Edward L.Fox, Richard Bowers, Merle L. Foss: The Physiological Basis of Physical Education and Athletics.Saunders Collage Publishing.2000.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Christopher B.Cooper, Thomas W.Storer: Exercise Testing and İnterpretation. Cambridge University Press.2001
|
|