Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veter. Besin Hijyeni ve Tek. (yüksek Lisans) > İLERİ ANLAMA VE KONUŞMA BECERİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İLERİ ANLAMA VE KONUŞMA BECERİLERİ İkinci düzey AÖP 311 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yoktur.
Eğitimin dili Almanca
Koordinatör PROF. DR. HÜSEYİN ARAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETMEN SAFİ ERBAŞ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı --
Dersin veriliş şekli yüzyüze (interaktif, ikili, grup çalışması, anlatım)
Dersin amacı --
Dersin tanımı Öğretmen adayı olan öğrencilerimizin. Kendi alanları olan Yabancı dili ileri düzeyde karmaşık metinleri anlaya bilme ve bu bağlamda soyut ve somut konulara ilişkin akıcı konuşa bilme. İleri Anlama ve Konuşmaya yönelik yazılı görsel veya işitsel metinler üzerinde çalışa bilme. Farklı alanlara yönelik C1 ve C2 düzeyindeki yazılı ve işitsel-görsel tartışmalara yönelik fikir beyan edebilme. Tartışmaya sözlü olarak katıla bilme. Yeni öğrendiği kelimeleri bu alanda C1 ve C2 düzeyinde kullanabilme.

Dersin içeriği
1- Derste kullanılacak olan karmaşık metinleri görsel -işitsel ve okuma anlama kavramlarını açıklama; bu metinlerin içinde bulunan soyut somut kavramlarını anlaya bilme.
2- C1 ve C2 düzeyinde karmaşık Almanca okuma metinlerini konularını sözlü olarak tanımlama. Gördüğü yeni kelimeleri okuduğu metin bağlamında açıklama yapabilme. Telaffuzlarını tekrar edebilme
3- Okuduğu karmaşık Almanca metinlere göre konu bağlamında yorum yapabilme. Öğrendiği kelimeleri kullanarak belirleme
4- Okuduğu karmaşık Almanca metinleri farklı açıdan sözlü olarak suna bilme bu bağlamda C1 ve C2 düzeyinde okuduğu metinin seviyesinde kalabilme ve yeni kelimeleri uygun şekilde kulana bilme
5- Okuduğu karmaşık Almanca metinleri farklı açıdan sözlü olarak suna bilme bu bağlamda C1 ve C2 düzeyinde okuduğu metinin seviyesinde kalabilme ve yeni kelimeleri uygun şekilde kulana bilme
6- Konu tekrarı
7- Ara Sınav
8- C1 C2 düzeyindeki işitsel ve görsel karmaşık yapıdaki Almanca metinlerin konularını sözlü olarak ifade edebilme, yeni duyduğu kelimeleri metine göre açıklaya bilme.Yeni kelimelerin yazılışını öğrenebilme. Telaffuzlarını tekrar edebilme.Bu kelimelerle farklı cümleler kurabilme. 15
9- Farklı alanlara yönelik Almanca metinleri İşitsel ve görsel C1 ve C2 sözlü olarak içerik yönünden tekrar edebilme
10- Farklı alanlara yönelik Almanca metinleri İşitsel ve görsel C1 ve C2 sözlü olarak içerik yönünden tekrar edebilme
11- Farklı alanlara yönelik Almanca C1 ve C2metinleri İşitsel ve görsel olarak anlayabilme
12- Tartışmalara katıla bilme ve tartışmayı bulunan seviyede yürütebilme
13- Farklı alanlara yönelik Almanca C1 ve C2metinleri İşitsel ve görsel olarak anlaya bilme tartışmalara katılabilme ve tartışmayı bulunan seviyede yürüte bilme
14- Farklı alanlara yönelik Almanca C1 ve C2 metinlerini işitsel ve görsel olarak anlaya bilme tartışa bilme ve kendisinin bu alanda bilgi sunabilme
15- Yarıyıl Sonu Sınavı
16- --
17- --
18- --
19- --
20- --

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğrenci ileri düzeyde (C1 ve C2) Almanca olarak farklı alanlara yönelik yazılmış olan karmaşık metinler içindeki soyut ve somut konuları okuyup anlayabilir.
2- Öğrenci bu metinlere göre akıcı ve serbest yorum yapabilir.
3- Öğrenci işitsel ve görsel medyadan alınan C1 ve C2 düzeyindeki Almanca karmaşık metinleri konularına göre sözlü ifade edebilme içerik sunabilir.
4- Öğrenci öğrendiği yeni kelimelerle ilgili alanlara yönelik tartışmaları anlaya bilme bu kelimelerle fikir beyan edebilir.
5- Öğrenci karmaşık okuma, işitme görsel metinlerle ilgili tartışmalara katılabilir
6- --
7- --
8- --
9- --
10- --

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2- Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3- Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4- Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5- Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6- Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7- Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8- Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9- Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10- Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 1 7
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı işitsel ve okunacak kaynak: İnternet üzerinden; http://www.dw.de/dw/0,,10201,00.html http://www.langenscheidtunterrichtsportal.de/Deutsch_als_Fremdsprache/ http://www.youtube.com/playlist list=PLEBA388C1586172A4 Okuma metinleri: - Der Spiegel dergileri - Die Zeit gazetesi
Yardımcı Kaynaklar --

Ders ile ilgili dosyalar