Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > NEMATOMORPHA VE SÜLÜKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
NEMATOMORPHA VE SÜLÜKLER Üçüncü düzey VPZ 625 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALPARSLAN YILDIRIM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Alparslan YILDIRIM, Prof. Dr. Önder DÜZLÜ, Doç. Dr. Zuhal ÖNDER, Doç. Dr. Arif ÇİLOĞLU, Araş.Gör. Dr. Gamze YETİŞMİŞ, Öğr. Gör. Dr. Sadullah USLU
Dersin veriliş şekli Konuların slaytlar eşliğinde anlatılması ve tartışılması, olgu sunumları
Dersin amacı Nematomorpha ve sülüklerin genel özellikleri, morfolojikleri, yaşam döngüleri incelenmesi
Dersin tanımı Nematomorpha ve sülüklerin genel özellikleri, morfolojikleri, yaşam döngüleri inceleyen derstir.

Dersin içeriği
1- Annelida Şubesi solucanları hakkında genel bilgi
2- Nematomorphalar ve Sülükler hakkında genel bilgi
3- Nematomorphaların genel özellikleri
4- Nematomorphaların morfolojileri
5- Nematromorphaların yaşam döngüsü
6- Nematomorphaların canlı üzerindeki etkileri
7- Nematomorphanın neden olduğu hastalıklar
8- Sülüklerin genel özellikleri
9- Sülüklerin sınıflandırılması
10- Sülüklerin morfolojileri
11- Sülüklerin yaşam döngüsü
12- Sülüklerin canlı üzerindeki etkileri
13- Sülüklerin neden olduğu hastalıklar
14- Nematomorphalar ve sülükler arasındaki morfolojik farklılıklar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Nematomorpha ve sülük türlerinin morfoloji ve biyolojilerini
2- Nematomorpha ve sülük türlerinden ileri gelen hastalıkların teşhis ve tedavisini
3- Dünyada ve Türkiye’de bu hastalıkların durumunu öğrenir.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 2 16
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 6 2 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 8 2 16
Toplam iş yükü     104
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1 - TÜZER, E , TOPARLAK, M ( 2000 ) : Veteriner Helmintoloji , İ.Ü.Ders Notları. 2 - TINAR, R (Ed.) (2006). Helmintoloji. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara,. 3 - GÜRALP, N. (1981). Helmintoloji. A.Ü.Basımevi, Ankara. 4 - URQUHART, GM , et. al. (1987) : Veterinary Parasitology , Longman Scientific and Technical. 5 - . BOWMAN, D.D.,R.C. Lynn, (1995). Georgis’ Parasitology for veterinarians. W. B. Saunders Company, USA. 6 - KASSAI, T., (1999). Veterinary Helmintology. Butterworth Heinemann, A Division of Reed Education and Professional Publishing Ltd., Great Britain. 7 - BURGU, A., KARAER, Z. (2005). Parazit Hastalıklarında Tedavi. Türkiye Parazitoloji Derneği, Yayın No:19.
Yardımcı Kaynaklar Internet

Ders ile ilgili dosyalar