Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Tarih (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 2
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 2 Üçüncü düzey ST 752 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans derslerini geçmiş olmak
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. REMZİ AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Anabilim dalı öğretim üyeleri
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğrencinin yüksek lisans döneminde edindiği alt yapıya, tez çalışması üzerinden yeni birikimler katmak ve belirli bir alanda onu uzmanlaştırmak bu dersin amacıdır.
Dersin tanımı Öğrencinin tez çalışması üzerinden sanat tarihi

Dersin içeriği
1- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
2- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
3- Tezin konusu çerçevesinde daha önce yapılmış çalışmalar incelenir.
4- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
5- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
6- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
7- Tezin dahil olduğu uzmanlık alanındaki literatür incelenir.
8- Ara sınav
9- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
10- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
11- İlgili uzmanlık alanındaki literatür değerlendirilir.
12- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
13- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
14- İlgili uzmanlık alanındaki literatür tez çalışması çerçevesinde değerlendirilir.
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Çalışma alanıyla ilgili tez hazırlar ve bir alanda uzmanlaşır
2- Çalışma alanını belirlemek için ön hazırlık olarak farklı konularda araştırma yapar. Konulardan uygun olanı seçer. Çalışma alanını tam olarak belirler. Çalışma konusuyla ilgili olarak yapılan yayınları inceler.
3- Konuyla ilgili kaynak taraması yapabilecek ve yayınları değerlendirebilecektir. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda ulaşılan sonuçları ele alır. Konuyla ilgili yapılan yayınlarda eksik kalan yönleri belirleyebilecektir.
4- İncelenecek konunun tam olarak adını koyabilecektir. Çalışma konusunun bilime getireceği yenilikleri tartışabilir. Konuyu araştırma yöntemlerini belirleyebilecektir.
5- Çalışma planı hazırlayabilecektir. Çalışma planına uygun ana ve alt başlıklar belirleyebilecektir. İncelenecek konunun materyallerini toplayabilir ve değerlendirebilir.
6- İncelenecek konunun alan çalışmasını yapabilir. Konunun fotoğraflarını çekebilir ve yapıların ölçülerini alabilecektir.
7- Toplanan materyallerin değerlendirmesini yapabilecektir. Alınan ölçülerin autocad çizimlerini yapabilecektir.
8- Ele alınan konunun yazımına başlayabilir. Tarihçe, coğrafi durum ve katalog bölümünü toplanan bilgiler ışığında oluşturabilir.
9- Değerlendirme ve sonuç bölümlerini oluşturur. Çalışmaya uygun giriş ve önsöz bölümlerini oluşturabilir.
10- Konu yazımında karşılaşılan sorunları tartışabilir. Yazımda karşılaşılan sorunları giderilmeye çalışır ve düzeltmeleri yapabilir. Yazımı tamamlanan çalışmayı gözden geçirir. Gözden geçirilen çalışmayı basıma hazır hale getirir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2- Tarih Bölümü mezunları, edindikleri ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3- Tarih Bölümü mezunları, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır
4- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5- Tarih Bölümü mezunları, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6- Tarih Bölümü mezunları, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
7- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında sosyal, kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar.
10- Tarih Bölümü mezunları, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11- Tarih Bölümü mezunları, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır
12- Tarih Bölümü mezunları, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
13- 13- Tarih Bölümü mezunları, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14- Tarih Bölümü mezunları,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15- Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 2 6
Toplam iş yükü     120
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar