Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Odyometri > TÜRKÇE - KOMPOZİSYON - I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKÇE - KOMPOZİSYON - I Birinci düzey TLT 113 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERCİYES ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Uzaktan eğitim.
Dersin amacı Türkçe dilbilgisi, dil ve kültür ilişkisi, sesler ve ses uyumu, isimler, sıfatlar, vb gramer kuralları, yazım hataları ve noktalama işaretleri, kısaltmalar, kelime yapısı ve çalışması, sözlük, yazım çalışması, kitap yorumları, edebi yazı türleri, yaratıcı yazma ve gezi yazısı gibi konulara dayalı çalışmalar yapmak. Öğrencilere Türkçenin tarihi ve bugünkü durumu hakkında bilgi verip Türkçeyle yazılmış metinler üzerinde çalışmalar yapmaktır.
Dersin tanımı Dilin tanımı, dilin özelliği, dil ve biliş, dil ve toplum, dil ve kültür, dil aileleri, dil yapısı ve kaynakları, Türk dilinin diğer diller arasındaki yeri, Türkçenin fonetik özellikleri, fonetik kuralları, Türkçede kırılma, büküm, Türkçede kelime kategorileri, imla kuralları, kompozisyon, cümlenin unsurları ve analiz örnekler

Dersin içeriği
1- Dil nedir? Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi.
2- Dil-kültür ilişkisi.
3- Türk Dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Altay Dillerinin ortak özellikleri.
4- Türk Dilinin gelişmesi ve ana hatlarıyla tarihî devirleri. Türk Dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
5- Türkçedeki sesler ve sınıflandırılması Türkçenin ses özellikleri.
6- Örnek eser incelemesi: şiir, hikaye vb.
7- İmlâ kuralları ve uygulaması (sesler ve eklerle ilgili kurallar)
8- ARA SINAV
9- İmlâ kuralları ve uygulaması (Ayrı ve bitişik yazılış, özel isimlerin imlâsı) Noktalama işaretleri ve uygulaması.
10- Kompozisyonla ilgili genel ön bilgiler, metinler üzerinde uygulamalar.
11- Yapım ve çekim ekleri ile metinler üzerinde uygulamalar.
12- Türkçenin güncel meseleleri ve konu üzerinde tartışmalar.
13- Hazırlıklı, hazırlıksız konuşma yöntemleri.
14- Örnek eser inceleme: şiir, hikaye vb.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türkçe etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi,
2- Yazılı ve sözlü anlatım becerileri, temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık
3- Yaşam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak,
4- Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi,
5- Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi,
6- Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi.
7- Takım çalışması yapabilme becerisi.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Kulağın temel yapısı, yerleşimi, komşulukları ve işleyişlerini bilir.
4- İşitme cihazı ve koklear implantların şekilleri ve uyarlanması gibi konularda bilgi ve deneyime sahiptir.
5- Saf ses ve konuşma odyometrisi, immitansmetri testlerini yapar.
6- İşitme kaybı, çeşidi, seviyesi hakkında bilgi sahibi olur.
7- İşitme cihazı uygulanmasına yönelik kulak kalıbı ölçülerini alır, uygun cihazların kazanç ve çıkış değerlerini ölçer, ayarlarını yapar.
8- İlgili uzman denetiminde vestibüler testler ve otoakustik emisyon uygulamaları yapar.
9- Alanı ile ilgili cihazların kullanımını bilir.
10- İşitme ve denge ile ilgili hastalıklar hakkında bilgi sahibidir.
11- Uygulanan testlerin formlara kaydeder.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar