Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İSTATİSTİKSEL HESAPLAMALAR |
İkinci düzey |
VZT 539 |
Seçmeli |
1 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Dersin önkoşulu yoktur
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ ELİF ÇELİK GÜRBULAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Elif ÇELİK GÜRBULAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik
|
Dersin amacı
|
Bu derste ögrenciler; veri yönetimine hakim olma, grafik çizimi ve düzenlemesi, tablo düzenleme, temel istatistiksel analizlerin yapılması konularında beceri kazanacaklardır.
|
Dersin tanımı
|
Excel ve SPSS programlarında veri girisi, veri yönetimi ve istatistiksel analiz konuları üzerinde
durulacaktır. Dersler konu anlatımlı ve uygulamalı olarak yürütülecektir.
|
1- |
Excel ve SPSS programlarının genel özellikleri
|
2- |
Excel programında veri girisi ve veri yönetimi
|
3- |
SPSS programında veri girisi ve veri yönetimi
|
4- |
Uygulama
|
5- |
Programlar arası veri aktarımı
|
6- |
Tanımlayıcı istatistikler
|
7- |
Uygulama
|
8- |
Çıktı dosyası ve diger dosyaları düzenleme
|
9- |
Grafik çizimi ve düzenlemesi
|
10- |
Uygulama
|
11- |
Hipotez çeşitleri
|
12- |
Hipotez testlerine giriş
|
13- |
Hipotez hataları
|
14- |
Uygulama
|
15- |
Hafta Genel Uygulama ve tartısma
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
|
2- |
Temel istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
|
3- |
Temel istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
|
4- |
Temel istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
|
5- |
Temel istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
|
6- |
Temel istatistik yöntemler konusunda bilgi sahibi olmak
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ
|
|
2- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 1
|
|
3- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 2
|
|
4- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 3
|
|
5- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 4
|
|
6- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 5
|
|
7- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 6
|
|
8- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 8
|
|
9- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 9
|
|
10- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 10
|
|
11- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 11
|
|
12- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 12
|
|
13- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 13
|
|
14- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 14
|
|
15- |
YETİŞTİRME SİSTEMLERİ 15
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
1
|
14
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
1
|
5
|
Ödevler
|
5
|
5
|
25
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
10
|
10
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
anonymus
|
Yardımcı Kaynaklar
|
İlgili programların kullanım ve algoritma rehberleri
|
|