Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (yüksek Lisans) > ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ İkinci düzey MB 204 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu ders için Temel Bilgisayar Bilgilerini içeren Bilişim Teknolojileri dersini almış olmanız beklenmektedir.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET İZZETTİN YILMAZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğr. Üyesi Mehmet İzzettin YILMAZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Öğretim Teknolojileri dersi, öğretmen adaylarının teknolojinin tarihsel gelişimi ve öğretim teknolojilerinin kuramsal temelleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlayarak, etkili iletişim becerileri geliştirebilme ve değerlendirebilme yetkinlikleri kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Öğretim Teknolojisi ile ilgili kavramlar, çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı, okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi.

Dersin içeriği
1- Derse giriş ve tanıtım
2- Eğitim teknolojilerinde temel kavramlar
3- Eğitim teknolojisi ve iletişim
4- Mesaj tasarımı
5- Görsel Tasarım ilkeleri
6- Öğretim Araç-gereçlerinin seçimi ve hazırlanması
7- Etkili Sunum Teknikleri
8- Vize Sınavı
9- Görsel araç-gereç ve materyaller
10- Görsel-işitsel araçlar
11- Görsel-işitsel elektronik araçlar
12- Kavram Haritaları
13- Bilgisayar Destekli eğitim
14- Uzaktan eğitim ve e-öğrenme
15- -
16- -
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Öğretim teknolojilerinin tarihsel gelişimini açıklar
2- Öğretim teknolojilerinin kuramsal temellerini açıklar
3- Öğretim teknolojilerine ilişkin kavramları açıklar
4- Eğitim ortamlarında iletişimin önemini açıklar
5- Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar
6- Öğretim teknolojisi ve iletişim arasındaki ilişkileri açıklar
7- Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri sınıflar
8- Eğitim ortamlarında kullanılacak materyalleri amaca göre tasarlar
9- Bilgisayarların eğitim ve öğretimde kullanımıyla ilgili temel kavramları açıklar
10- İnternet tabanlı öğrenmeyi açıklar

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2- Bilimsel bakışa sahip olur,
3- insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7- Bilimsel yenilikleri takip eder,
8- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11- Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 1 13
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 1 13
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     67
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar 1.Alkan, C. (2005). Eğitim teknolojisi. Ankara: Anı. 2.Anglin, G. J. (Ed.). (1995). Instructional Technology: Past, Present, and Future (2nd ed.). Englewood, CO: Libraries Unlimited. 3.Heinich, R. & Molenda, M. & Russel, J., & Smaldino, S. (2002). Instructional media and technologies for learning (7th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Merrill Prentice Hall. 4.Newby, T. J., Stepich, D. A., Lehman, J. D. & Russell, J. D. (2000). Instructional technology for teaching and learning. New Jersey: Prentice Hall. 5.Seels, B & Richey, R (1994). Instructional technology: The definition and domains of the field. Washington, DC: Association for Educational Communications and Technology. 6.Smaldino, S. E., Russell J. D., Heinich, R., & Molenda, M. (2005). Instructional technology and media for learning. New Jersey: Merrill Prentice Hall.

Ders ile ilgili dosyalar