Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Gazetecilik > KURUMSAL İLETİŞİM UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KURUMSAL İLETİŞİM UYGULAMALARI Birinci düzey GAZ454 Zorunlu 8 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EBRU DAVULCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç. Dr. Ebru DAVULCU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Kurumsal İletişim Yönetimi dersinde öğrenilen bilgiler çerçevesinde kurumsal iletişim projeleri üretmektir.
Dersin tanımı Kurumsal iletişim projeleri (sosyal sorumluluk, kurumsal imaj, kurumsal itibar, kriz yönetimi projeleri vb.) üretilen, uygulanan ve değerlendirilen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Dersin tanımlanması
2- Kurumsal İletişim Yönetimi dersinde öğrenilenlerin özetlenmesi
3- Kurumsal İletişim projelerinden örnekler
4- Kurumsal İletişim projelerinden örnekler
5- Kurumsal İletişim projelerinden örnekler
6- Kurumsal İletişim Proje ödevleri için hazırlanan planlamaların sunumu-değerlendirme
7- Kurumsal İletişim Proje ödevleri için hazırlanan planlamaların sunumu-değerlendirme
8- Kurumsal İletişim Proje ödevleri için hazırlanan planlamaların sunumu-değerlendirme
9- Kurumsal İletişim Proje ödevleri için hazırlanan planlamaların sunumu-değerlendirme
10- Kurumsal İletişim Proje ödevleri için hazırlanan planlamaların sunumu-değerlendirme
11- Kurumsal İletişim Projelerinin sunumu-değerlendirme
12- Kurumsal İletişim Projelerinin sunumu-değerlendirme
13- Kurumsal İletişim Projelerinin sunumu-değerlendirme
14- Kurumsal İletişim Projelerinin sunumu-değerlendirme
15- Kurumsal İletişim Projelerinin sunumu-değerlendirme
16- Kurumsal İletişim Projelerinin sunumu-değerlendirme
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kurumsal iletişim projeleri (sosyal sorumluluk, kriz, itibar, imaj yönetimi vb.) hazırlar, yönetir, değerlendirir.
2- Kurumsal iletişim projeleri kapsamında araştırma, planlama yapar.
3- Kurumsal İletişim araçlarını etkili biçimde kullanır.
4- Kurumsal iletişim projeleri kapsamında SWOT ve PEST analizi yapar.
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 7 7
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kurumsal İletişim Teoriden Pratiğe; Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat; İletişim Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Kurumsal İletişim Projeleri Örnekleri (Öğrenci projeleri, kuruluşların uygulama dosyaları ERUDM platformuna yüklenmiştir.)

Ders ile ilgili dosyalar