Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SELAHADDİN ORHAN AKANSU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof. Dr. Selahaddin Orhan AKANSU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Arş. Görv. Melih Yıldız
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Rüzgar enerjisinin önemi, Türkiye ve dünya açısından enerji potansiyeli, Rüzgar türbinleri ve hesaplamalarının ders kapsamında gösterilmesi
|
Dersin tanımı
|
Rüzgarın tanımı ve rüzgarın oluşumu. Rüzgar meteorolojisi. Rüzgar ölçüm teknikleri. Rüzgar Enerjisi Potansiyeli ve potansiyel belirleme metotları. Rüzgar enerjisinden faydalanma metotları. Rüzgar Türbinleri. Yatay eksenli ve Düşey eksenli rüzgar enerjisi sistemleri. Rüzgar türbin aerodinamiği. Rüzgar enerjisi ile elektrik üretimi. Bir mekanın elektrik enerjisi talebini rüzgar enerjisi ile ilgili karşılayacak proje hazırlama.
|
1- |
Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Rüzgar Enerjisinin önemi
|
2- |
Rüzgarın Oluşumu
|
3- |
Rüzgar Ölçüm Teknikleri
|
4- |
Rüzgar Enerjisi Potansiyeli ve potansiyel belirleme metotları.
|
5- |
Rüzgar Türbinlerinde kullanılan kanatlar, Yatay eksenli ve Düşey eksenli rüzgar enerjisi sistemleri.
|
6- |
Rüzgar Türbini Kanadına Gelen Yükler Aerodinamik Hesaplar
|
7- |
Rüzgar Türbini Kanadına Gelen Yükler Aerodinamik Hesapların sayısal olarak hesaplanması (CFD)
|
8- |
Rüzgar Türbini Kanadına Gelen Yükler Aerodinamik Hesapların sayısal olarak hesaplanması (CFD)
|
9- |
YIL İÇİ SINAVA
|
10- |
Dikey eksenli bir türbinde aerodinamik olarak sayısal hesaplamalar
|
11- |
Rüzgar Türbinlerinde Kullanılan Jeneratörler
|
12- |
Rüzgar Enerjisi Faydalanma Kurulum Fizibilete Örnekleri
|
13- |
Bir mekanın elektrik enerjisi talebini rüzgar enerjisi ile ilgili karşılayacak proje hazırlama
|
14- |
Problem çözümleri
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mühendislik uygulamalarında karşılaştığımız problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan teknik araçları kullanma becerisi ve bununla beraber bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma yetisi,
|
2- |
Mühendislikte uygulanan bir sistemi, cihazı veya ürünü belirlenen sınırlar ve koşullar altında, istenilenleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi,
|
3- |
Enerjinin sürdürülebilir kalkınmaya olan faydası hakkında bilgi edinimi
|
4- |
Rüzgar enerjisi üretim sistemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma,rüzgar türbin sistemlerinde bulunan elemanları tanımak ve tasarımda nasıl kullanılacağını bilmek
|
5- |
Bir mekanın rüzgar türbini ile enerjisinin karşılanması projelendirilmesinin öğrenilmesi
|
6- |
Rüzgar ölçüm tekniklerinin öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
|
|
2- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
|
|
3- |
Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
|
|
4- |
Bilimsel bakışa sahip olmak
|
|
5- |
İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
|
|
6- |
Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
|
|
7- |
Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
|
|
8- |
Bilimsel yenilikleri takip etmek
|
|
9- |
Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
|
|
10- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
|
|
11- |
Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
|
|
12- |
Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
|
|
13- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
10
|
2
|
20
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
1
|
10
|
Ödevler
|
1
|
2
|
2
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
12
|
12
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
3
|
3
|
9
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
2
|
3
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
59
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
80
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
• Rüzgar enerjisi: teori ve uygulama, Murat Durak, Serra Özer, Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB), 2008.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Prof. Dr. Adil Yükseklen aerodinamik ders notları
• Wind Energy Handbook, Tony Burton, David Sharpe, Nick Jenkins, Ervin Bossanyi, WileyBlackwell, 2001.
|
|