Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > RÜZGAR ENERJİSİ VE TÜRBİN TASARIMI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RÜZGAR ENERJİSİ VE TÜRBİN TASARIMI İkinci düzey MM 354 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SELAHADDİN ORHAN AKANSU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Selahaddin Orhan AKANSU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş. Görv. Melih Yıldız
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Rüzgar enerjisinin önemi, Türkiye ve dünya açısından enerji potansiyeli, Rüzgar türbinleri ve hesaplamalarının ders kapsamında gösterilmesi
Dersin tanımı Rüzgarın tanımı ve rüzgarın oluşumu. Rüzgar meteorolojisi. Rüzgar ölçüm teknikleri. Rüzgar Enerjisi Potansiyeli ve potansiyel belirleme metotları. Rüzgar enerjisinden faydalanma metotları. Rüzgar Türbinleri. Yatay eksenli ve Düşey eksenli rüzgar enerjisi sistemleri. Rüzgar türbin aerodinamiği. Rüzgar enerjisi ile elektrik üretimi. Bir mekanın elektrik enerjisi talebini rüzgar enerjisi ile ilgili karşılayacak proje hazırlama.

Dersin içeriği
1- Yenilenebilir Enerji Kaynakları ve Rüzgar Enerjisinin önemi
2- Rüzgarın Oluşumu
3- Rüzgar Ölçüm Teknikleri
4- Rüzgar Enerjisi Potansiyeli ve potansiyel belirleme metotları.
5- Rüzgar Türbinlerinde kullanılan kanatlar, Yatay eksenli ve Düşey eksenli rüzgar enerjisi sistemleri.
6- Rüzgar Türbini Kanadına Gelen Yükler Aerodinamik Hesaplar
7- Rüzgar Türbini Kanadına Gelen Yükler Aerodinamik Hesapların sayısal olarak hesaplanması (CFD)
8- Rüzgar Türbini Kanadına Gelen Yükler Aerodinamik Hesapların sayısal olarak hesaplanması (CFD)
9- YIL İÇİ SINAVA
10- Dikey eksenli bir türbinde aerodinamik olarak sayısal hesaplamalar
11- Rüzgar Türbinlerinde Kullanılan Jeneratörler
12- Rüzgar Enerjisi Faydalanma Kurulum Fizibilete Örnekleri
13- Bir mekanın elektrik enerjisi talebini rüzgar enerjisi ile ilgili karşılayacak proje hazırlama
14- Problem çözümleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mühendislik uygulamalarında karşılaştığımız problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan teknik araçları kullanma becerisi ve bununla beraber bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma yetisi,
2- Mühendislikte uygulanan bir sistemi, cihazı veya ürünü belirlenen sınırlar ve koşullar altında, istenilenleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi,
3- Enerjinin sürdürülebilir kalkınmaya olan faydası hakkında bilgi edinimi
4- Rüzgar enerjisi üretim sistemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibi olma,rüzgar türbin sistemlerinde bulunan elemanları tanımak ve tasarımda nasıl kullanılacağını bilmek
5- Bir mekanın rüzgar türbini ile enerjisinin karşılanması projelendirilmesinin öğrenilmesi
6- Rüzgar ölçüm tekniklerinin öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 2 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     59
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Rüzgar enerjisi: teori ve uygulama, Murat Durak, Serra Özer, Türkiye Rüzgar Enerjisi Birliği (TÜREB), 2008.
Yardımcı Kaynaklar • Prof. Dr. Adil Yükseklen aerodinamik ders notları • Wind Energy Handbook, Tony Burton, David Sharpe, Nick Jenkins, Ervin Bossanyi, WileyBlackwell, 2001.

Ders ile ilgili dosyalar