Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MURAT MUŞTU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Örgün (yüz yüze)
|
Dersin amacı
|
Bitkisel ürünlerin kalite ve kantitesinde problem olan hastalık, zararlı ve yabancı otların zararını önlemede etkili olabilecek doğal baskı unsurları olan organizmaları tanıtma ve bu organizmaların etkili kullanım yöntemlerini öğretmeyi ve dünyada ve ülkemizde yapılan biyolojik mücadele uygulamalarından örnekler vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Biyolojik mücadelenin ve biyolojik mücadele ajanlarının tanıtılması, Biyolojik mücadele yöntemlerinin anlatımı, biyolojik mücadele uygulamalarından örneklerin anlatılması
|
1- |
Biyolojik mücadelenin tanımı, tarihsel gelişimi, zararlılarla mücadele yöntemleri içerisindeki yeri
|
2- |
Predatör ve parazitoitlerin genel özellikleri
|
3- |
Parazitizm şekilleri, üreme şekilleri
|
4- |
Biyolojik mücadelede uygulanan yöntemler
|
5- |
Biyolojik mücadelede kullanılan ajanlar
|
6- |
Akarların ve Nematodların Biyolojik mücadelede kullanımı
|
7- |
Mikroorganizmaların biyolojik mücadelede kullanımı
|
8- |
Mikroorganizmaların biyolojik mücadelede kullanımı
|
9- |
Yabancı otlarla biyolojik mücadele
|
10- |
Seralarda biyolojik mücadele
|
11- |
Meyve bahçelerinde biyolojik mücadele
|
12- |
Bağlarda biyolojik mücadele
|
13- |
Tek yıllık bitkilerde biyolojik mücadele
|
14- |
Ormanlarda biyolojik mücadele
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci Biyolojik mücadelenin tanımı ve tarihsel gelişimi konularında birikimlidir
|
2- |
Biyolojik mücadelede kullanılan temel yöntemleri ve canlı gruplarını bilir
|
3- |
Parazitoitlerin, avcıların ve patojenlerin kullanımı ve etki şekilleri konusunda bilgi birikimine sahiptir
|
4- |
Farklı üretim alanlarında biyolojik mücadele uygulamaları konusunda bilgi sahibidir
|
5- |
Biylojik mücadele ile biyoçeşitlilik ve sürdürebilirlik ilişkisini kurar
|
6- |
Entegre savaş çerçevesinde biyolojik mücadelenin kullanımı ve sorunları konusunda bilgilidir
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otları belirleyebilme ve tanıma becerisi
|
|
2- |
Diğer araştırıcılarla ortak çalışmalar yürütebilme, yürüyen çalışmalarda aktif görev alabilme
|
|
3- |
Tarımsal üretimdeki hastalık, zararlı ve yabancı otlara yönelik doğru mücadele yöntemine karar verme ve uygulama yetisi kazanma
|
|
4- |
Bitki koruma alanında gerek kamu, gerekse özel sektörde yer alan farklı kurum ve kuruluşların kısa, orta ve uzun vadeli taleplerine çözümler üretebilecek, fizibilite değerlendirmesi yapabilecek, çözümleri projelendirip uygulayabilecek bilgi birikimi edinme
|
|
5- |
Alanıyla ilgili laboratuvar ve alan denemelerini planlama, yürütme, sonuçlandırma, analiz ve yazımını tamamlayabilme
|
|
6- |
Alanıyla ilgili yerli ve yabancı kaynaklara ulaşabilme, bu kaynaklardan edindiği bilgileri yazılı ve sözlü olarak sunabilme, akademik düzeydeki metinleri yazabilme.
|
|
7- |
Lisansüstü eğitimin getirdiği sorumluluk ve bilinç düzeyine ulaşma
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
48
|
48
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
48
|
48
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Bellows, T. S. and Fisher T. W. 1999. Handbook of biological control, Academic press, San diego, California USA
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çeşitli kaynaklardan toplanmış ders notları,
|
|