Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÜZEL VE ETKİLİ KONUŞMA Birinci düzey URTS 337 Zorunlu 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DENİZ ELİF YAVALAR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğretim Üyesi Deniz Elif Yavalar
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Öğrencilerin mesleki yaşantılarında güzel konuşmalarını sağlamak. İstanbul Türkçesini benimseyerek Kitle İletişim Araçlarında etkili biçimde kullanmalarını sağlamak.
Dersin tanımı Etkili ve güzel konuşma metodlarının kuramsal ve uygulamalı bilgilerle öğretimesi.

Dersin içeriği
1- Konuşma Nedir?,Konuşma Eyleminin Ana Öğeleri Nelerdir?
2- Etkili Konuşma Nedir?,Etkili Konuşma Yöntemleri. Konuşmayı etkileyen etmenler nelerdir?
3- Neden İstanbul Türkçesi öğreniyoruz?
4- Güzel konuşma eğitimi ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi (Diksiyon, Boğumlama, Telaffuz, Fonetik, Vurgu, Tonlama vb.)
5- Bozuk diksiyonun nedenleri.
6- Sesi ve soluğu denetim altına alma çalışmaları, doğru nefes alma çalışmaları ve diyaframın kullanılmasının öğrenilmesi.
7- Konuşmada duraklama yapılacak yerlerin öğrenilmesi, konuşmada akıcılık nasıl sağlanır?, ulamanın öğrenilmesi.
8- Yumuşak g sesinin ve şapka işaretinin kullanımı
9- Artikülasyon Çalışmaları.
10- Vurgu ve tonlamanın öğrenilmesi
11- Vurgu ve tonlama alıştırmaları
12- Seslerin telaffuzları. Konuşmada kaynaşma, düşme , aşınma ve benzeşmenin öğrenilmesi.
13- Diftong nedir? Diftonglar nasıl söylenmelidir?
14- Okuma alıştırmaları, hız tartım kusurlarını giderme çalışmaları.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Etkili konuşma yöntemlerini öğrenir.
2- Diksiyonu geliştirici alıştırmaları öğrenir ve uygular.
3- Doğru beden dili davranışlarını öğrenir.
4- Ses ve beden dili koordinasyonunu sağlar.
5- Sesi ve soluğu denetim altına alma becerisini öğrenir.
6- Etkili anlama ve dinleme becerilerini öğrenir.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 3 9
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 3 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     91
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Taşer, Suat. Konuşma Eğitimi, İstanbul, 2009.
Yardımcı Kaynaklar Giray, Ülkü. Türkçeyi Güzel Konuşma ve Okuma Kılavuzu, Ankara, 2005.

Ders ile ilgili dosyalar