Giriş | English

Yüksek Lisans > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Avrasya Araştirmalari (y.l) > KONU GÜNDEM YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KONU GÜNDEM YÖNETİMİ İkinci düzey Hİ 548 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze/konferans/sunum
Dersin amacı Kamuoyu oluşturma sürecinde ortam araçların kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.
Dersin tanımı Kamuoyuna taşınan gündem ve konuların lehte kullanılmasına yönelik geliştirilen teoriler ve uygulama örnekleri sunulur.

Dersin içeriği
1- Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi.
2- Stratejik halkla ilişkiler ve uygulama alanları.
3- Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi.
4- Kamuoyu nedir? Gelişimini ortaya çıkartan faktörler nelerdir?
5- Gündem Kurma modeli, temel varsayımları.
6- Issue management kavramının çıkışı, ilk uygulayıcıları neler yapmışlar konuyu nasıl açıklamışlar.
7- Hainsworth ve Meng’in konu/sorun yaşam döngüsü.
8- Konu yönetim modelleri, süreç içerisindeki evreleri.
9- Grunıg ve Repper’in 7 aşamalı stratejik halkla ilişkiler süreci.
10- Konu yönetimi ile kriz yönetimi arasındaki ilişki.
11- Konu yönetimi ile risk yönetimi arasındaki ilişki.
12- Konu yönetimi ile algı yönetimi arasındaki ilişki.
13- Konu yönetiminin kuruma kazandırdıkları.
14- Konu/sorun yönetimi örnek olaylar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kamuoyunu gelişim göstermesine sebep olan toplumsal gelişmeleri kavrar.
2- Kamuoyu oluşumunda etki eden faktörleri kavrar.
3- Gündem oluşturma ve medya ilişkisini anlar.
4- Kurumlar açısından çevre uyumunun önemini kavrar.
5- Kriz ve risk altında konulara ilişkin plan geliştirir.
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
2- Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
3- Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
4- Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
5- Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
6- Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
7- Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
8- Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
9- Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
10- Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
11- Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
12- Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
13- Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 5 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 30 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Grunig, James E. "Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik." İstanbul: Rota Yayınları (2005).
Yardımcı Kaynaklar Yüksel, Erkan. Medyanın gündem belirleme gücü. Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001. Başarır, Murat. Stratejik halkla ilişkiler uygulama alanı olarak konu-sorun yönetimi, (Ed:Özgür SELVİ;Zülfiye ACAR ŞENTÜRK) Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları- Yeni Eğilimler, Konya, Eğitim Yayınevi(2019). Yüksel, Erkan. "“Kamuoyu Oluşturma” Ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?." (2007). Saydam, Ali. "Algılama Yönetimi, Rota Yayınları." İstanbul2005 (2005).

Ders ile ilgili dosyalar