Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KONU GÜNDEM YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
Hİ 548 |
|
2 |
7.00 |
7.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. MURAT BAŞARIR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr.Öğr.Üyesi Murat BAŞARIR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze/konferans/sunum
|
Dersin amacı
|
Kamuoyu oluşturma sürecinde ortam araçların kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmak.
|
Dersin tanımı
|
Kamuoyuna taşınan gündem ve konuların lehte kullanılmasına yönelik geliştirilen teoriler ve uygulama örnekleri sunulur.
|
1- |
Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi.
|
2- |
Stratejik halkla ilişkiler ve uygulama alanları.
|
3- |
Yönetim ve stratejik yönetimin tanımlanması ve fonksiyonlarının belirtilmesi.
|
4- |
Kamuoyu nedir? Gelişimini ortaya çıkartan faktörler nelerdir?
|
5- |
Gündem Kurma modeli, temel varsayımları.
|
6- |
Issue management kavramının çıkışı, ilk uygulayıcıları neler yapmışlar konuyu nasıl açıklamışlar.
|
7- |
Hainsworth ve Meng’in konu/sorun yaşam döngüsü.
|
8- |
Konu yönetim modelleri, süreç içerisindeki evreleri.
|
9- |
Grunıg ve Repper’in 7 aşamalı stratejik halkla ilişkiler süreci.
|
10- |
Konu yönetimi ile kriz yönetimi arasındaki ilişki.
|
11- |
Konu yönetimi ile risk yönetimi arasındaki ilişki.
|
12- |
Konu yönetimi ile algı yönetimi arasındaki ilişki.
|
13- |
Konu yönetiminin kuruma kazandırdıkları.
|
14- |
Konu/sorun yönetimi örnek olaylar.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kamuoyunu gelişim göstermesine sebep olan toplumsal gelişmeleri kavrar.
|
2- |
Kamuoyu oluşumunda etki eden faktörleri kavrar.
|
3- |
Gündem oluşturma ve medya ilişkisini anlar.
|
4- |
Kurumlar açısından çevre uyumunun önemini kavrar.
|
5- |
Kriz ve risk altında konulara ilişkin plan geliştirir.
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Avrasya coğrafyasını ve bu coğrafyada yaşayan toplumları tanır.
|
|
2- |
Türk Dünyasının tarihini bilir, Türk Dünyasında meydana gelen gelişmeleri takip eder ve varsa sorunlara çözüm üretir.
|
|
3- |
Avrasya bölgesi toplumlarının iktisat, uluslararası ilişkiler, dil, edebiyat, tarih, sanat tarihi, sosyoloji, coğrafya vb. alanlarda ortaya çıkan teorik ve pratik yenilikleri takip edebilmek, bu alanlarda yorum, analiz ve değerlendirme yapar.
|
|
4- |
Türk Dünyasının etkileşimde bulunduğu kültürler üzerine araştırmalar yapar ve bu hususta bilgi ve donanıma sahip olur.
|
|
5- |
Avrasya coğrafyasındaki dil, edebiyat, tarih, sanat, sanat tarihi, sosyoloji, iktisat, işletme, uluslararası ilişkiler, antropoloji vd. alanlarda gelişmiş bir duyarlılık ve birikime sahip olur.
|
|
6- |
Avrasya coğrafyasındaki siyasi, ekonomik ve sosyokültürel sorunlara dair temel bilgilere sahip olur ve bunlara çözüm önerileri sunabilme becerisi kazanır.
|
|
7- |
Avrasya coğrafyasındaki devletlerin birbirleri ile olan çok yönlü ve çok boyutlu ilişkilerini analiz eder.
|
|
8- |
Çağdaş Türk lehçe ve şivelerinden en az birini ileri düzeyde bilir. Rus, Çin, Fars ve Arap dillerinden birini de orta seviyede bilir.
|
|
9- |
Türk dünyasının siyasi ve ekonomik anlamda etkileşimde bulunduğu devletleri tanır ve onlar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahip olur.
|
|
10- |
Türk dünyası başta olmak üzere öteki komşu halkların dil, din, kültür, çevre, etnik ve sosyal sorunlarını tespit ve analiz edecek, çözümler sunacak seviyede bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
11- |
Alanla ilgili bilimsel araştırma projeleri yapabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak, problem ve sorunlara çözüm üretecek şekilde model kurma ve hipotez geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Bilimsel etik hususunda sorumluluk bilinci kazanır.
|
|
13- |
Avrasya coğrafyasında meydana gelen siyasi ve sosyal olaylara farklı perspektiflerden bakabilme becerisi geliştirir.
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
2
|
10
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
5
|
10
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
30
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Grunig, James E. "Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik." İstanbul: Rota Yayınları (2005).
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Yüksel, Erkan. Medyanın gündem belirleme gücü. Çizgi Kitabevi Yayınları, 2001. Başarır, Murat. Stratejik halkla ilişkiler uygulama alanı olarak konu-sorun yönetimi, (Ed:Özgür SELVİ;Zülfiye ACAR ŞENTÜRK) Halkla İlişkiler ve Uygulama Alanları- Yeni Eğilimler, Konya, Eğitim Yayınevi(2019). Yüksel, Erkan. "“Kamuoyu Oluşturma” Ve “Gündem Belirleme” Kavramları Nerede Kesişmekte, Nerede Ayrılmaktadır?." (2007). Saydam, Ali. "Algılama Yönetimi, Rota Yayınları." İstanbul2005 (2005).
|
|