Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İLERİ BESLENME I |
İkinci düzey |
BDY 501 |
|
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. BETÜL ÇİÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Diyetle aldığımız besinlerin vücudumuzda geçirdiği değişimi anlamak.
Bu değişim sırasında makro besin ögelerinin (karbonhidratlar, proteinler, yağlar) geçtiği metabolik yolları ve bunların birbirleriyle olan detaylı ilişkilerini anlamak. Enerji oluşumu, vücut bileşimi, açlık-iştah mekanizmalarını detaylı incelemek.
|
Dersin tanımı
|
Vücudumuza besinler yoluyla aldığımız karbonhidratlar, proteinler, yağlar gibi makro besin ögelerinin vücuttan atılıncaya kadar geçirdiği tüm metabolik değişiklikler ve bu besin ögelerinin metabolizmaları sırasında girdiği ana metabolik yollar ile bunların birbiri ile olan ilişkilerini detaylı olarak inceler.
|
1- |
Vücut bileşimi
|
2- |
Açlık-iştah
|
3- |
Vücut bileşimi, Açlık-iştah makale sunumu
|
4- |
Enerji gereksinimi
|
5- |
Karbonhidratlar-1
|
6- |
Enerji gereksinimi, karbonhidratlar-1 makale sunumu
|
7- |
Karbonhidratlar-2
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Kan plazma proteinleri
|
10- |
Karbonhidratlar-2, kan plazma proteinleri makale sunumu
|
11- |
Enzimler
|
12- |
n-3 yağ asitleri
|
13- |
Enzimler, n-3 yağ asitleri makale sunumu
|
14- |
Genel tekrar
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Bu dersi tamamlayan bir öğrenci, diyetle aldığımız besinlerin vücudumuzda geçirdiği değişimi açıklar.
|
2- |
Karbonhidratların geçtiği metabolik yolları ve etkileşimlerini açıklar.
|
3- |
Proteinlerin geçtiği metabolik yolları ve etkileşimlerini açıklar.
|
4- |
Yağların geçtiği metabolik yolları ve etkileşimlerini açıklar.
|
5- |
Enerji oluşum mekanizmalarını açıklar.
|
6- |
Vücut bileşimini açıklar.
|
7- |
Açlık-iştah mekanizmalarını açıklar.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
|
|
2- |
Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
5
|
35
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
14
|
3
|
42
|
Toplam iş yükü
|
|
|
201
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1. Devlin T. Textbook of Biochemistry with Clinical Correlations, Wiley-Liss Publications, USA, 1997.
2. Harper A. Review of Physiological Chemistry, 16th Edition, USA, 1997.
|
|