Giriş | English

Lisans > Havacilik ve Uzay Bilimleri Fakültesi > Havacilik Yönetimi > TÜRK DİLİ-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK DİLİ-I Birinci düzey HY 115 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖMER ERDOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Sınıf dersleri/Yüz yüze eğitim/ Dersler/ alıştırmalar,/Sunum/Gösterme vs.
Dersin amacı Türkçe dilbilgisi, dil ve kültür ilişkisi, sesler ve ses uyumu, isimler, sıfatlar, vb gramer kuralları, yazım hataları ve noktalama işaretleri, kısaltmalar, kelime yapısı ve çalışması, sözlük, yazım çalışması, kitap yorumları, edebi yazı türleri, yaratıcı yazma ve gezi yazısı gibi konulara dayalı çalışmalar yapmak. Öğrencilere Türkçenin tarihi ve bugünkü durumu hakkında bilgi verip Türkçeyle yazılmış metinler üzerinde çalışmalar yapmaktır.
Dersin tanımı Dilin tanımı, dilin özelliği, dil ve biliş, dil ve toplum, dil ve kültür, dil aileleri, dil yapısı ve kaynakları, Türk dilinin diğer diller arasındaki yeri, Türkçenin fonetik özellikleri, fonetik kuralları, Türkçede kırılma, büküm, Türkçede kelime kategorileri, imla kuralları, kompozisyon, cümlenin unsurları ve analiz örnekler

Dersin içeriği
1- Dil nedir?, Dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi;
2- Dil-kültür münasebeti.
3- Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri.
4- Türk dilinin gelişmesi ve tarihi devreleri.
5- Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları.
6- Türkçe de sesler ve sınıflandırılması. Türkçe’nin ses özellikleri ve ses bilgisiyle ilgili kurallar.
7- Hece bilgisi. İmlâ kuralları ve uygulaması.
8- Noktalama işaretleri ve uygulaması.
9- Türkçe’nin yapım ekleri ve uygulaması.
10- Komposizyonla ilgili genel bilgiler. Kompozisyon yazmada kullanılacak plân ve uygulaması.
11- Türkçe’de isim ve fiil çekimleri.
12- Kompozisyonda anlatım şekilleri ve uygulaması.
13- Zarfların ve edatların Türkçe’deki kullanış şekilleri.
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Türk diline yapı bakımından hakim olunması, Türkçe etkin sözlü ve yazılı iletişim kurabilme becerisi,
2- Yazılı ve sözlü anlatım becerileri, temel yazım ve noktalama kurallarının doğru kullanımı, yazılı ve sözlü anlatımda özgüven ve yaratıcılık.
3- Yasam boyu öğrenme gereğini algılamak ve kendi kendine öğrenme becerisini kazanmak, Takım çalışması yapabilme becerisi.
4- Değişken koşullara uyum sağlayabilme becerisi
5- Mesleki ve etik sorumluluklara sahip olma, yetki alabilme ve gereğini yerine getirebilme becerisi,
6- Analitik düşünce ile mevcut sistemleri inceleme, iyileştirme ve geliştirmeye yönelik algoritmik çözümler üretebilme becerisi,
7- Takım çalışması yapabilme becerisi.
8- Temel bilimleri ve Türk Dilini bilgisayar alanında kullanma becerisi.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Hava taşımacılığı operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahip olmak.
2- Hava taşımacılığı ve işletmecilik ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahip olmak.
3- Hava taşımacılığına ilişkin bilgileri ekip arkadaşlarına aktarabilmek.
4- Hava taşımacılığı sistemini, bir sistem bileşenini ya da sürecini analiz etmek ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlamak; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulamak
5- Karar, uygulama ve davranışlarında hava taşımacılığına ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahip olmak; bunun için gerekli olan modern ve teknik araçları seçmek ve kullanmak
6- Hava taşımacılığına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanmak; bunun için ilgili temel problemleri saptamak, tanımlamak, formüle etmek ve çözmek; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçmek ve uygulamak
7- Hava taşımacılığındaki örgütler/kurumlar için amaç ve hedef belirlemek.
8- Hava taşımacılığı alanındaki konularda kapsamlı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmek; bunun için bilgiye erişmek ve bu amaçla kaynak araştırması yapmak, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanmak.
9- Takım çalışmalarını planlamak, yönlendirmek, bu takımlarda etkin olarak çalışmak.
10- Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirmek.
11- Hava taşımacılığı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini hava taşımacılığı ile ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurarak, yazılı /sözlü olarak nicel/nitel verilerle destekleyerek paylaşmak.
12- Bilgi iletişim sistemleri hakkında ileri düzeyde yetkinliğe sahip olmak
13- Hava taşımacılığı ile ilgili alanındaki güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
14- Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla paylaşabilecek bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanmak
15- Etik değerlerle ilgili sorumluluk bilincine sahip olmak.
16- Hava taşımacılığı sektöründeki işletmelerin yönetimi, iş yeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilince ve bu alanlardaki uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahip olmak
17- Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak.
18- Hava taşımacılığı sektöründe yer alan havacılık işletmeleri ile sürdürülebilir iletişim kurmak. Havacılık sektöründeki yeni gelişmeleri takip ve teşvik etmek.
19- Havacılık sektöründeki örgütlere ilişkin eleştirel bakış açısına sahip olmak.
20- Havacılık sektöründeki örgütlere amaç ve hedefleri doğrultusunda katma değer sağlamak.Sektör paydaşlarıyla ilişkileri etkin biçimde yürütmek.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar