Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
RENK |
İkinci düzey |
RESTS004 |
|
7 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
Derste renk kuramının içerisinde yer alan farklı şemalar ve kurallar tanıtılarak uygulamalar yapılacaktır.Konularla ilgili uygulamalı projeler verilerek, deneme- yanılma yoluyla renk araştırmaları yapılacak; büyük ressamların dünya görüşlerini yansıtırken rengi nasıl ve neden kullandıklarını kavratılmaya çalışılacaktır.
|
Dersin amacı
|
Resimde uygulama ve görsel ifade dili olarak rengin doğasını anlamak; Rengin özelliklerini uygulama sırasında anlamak; Batı Renk teorisinin en önemli varsayımlarını tartışırken, öğrencilerin renkle ilgili ana prensiplerini kavrayabilme ve uygulayabilme olanağını vermeyi amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Öğrenciler rengin oluşumunu ve anlamını uygulamalarla sınama ve renkle kültürün ilişkilerini sorgulama fırsatına sahip olacaklardır. Bu derste öğrencilere, renk kuramının sanatın içindeki yerini tanıtacaktır. Renk her zaman yaratıcı sanat çalışmalarında çok önemli yere sahiptir. Öğrenciler bu derste rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını tanıyacaklardır.
|
1- |
Rengin temelleri. Renk nedir? Renk fizyolojisi.
|
2- |
Renk sistemleri ve renk çemberleri
|
3- |
Renk kuramcıları
|
4- |
Renk vericiler
|
5- |
Rengin boyutları.
|
6- |
Değerin boyutları
|
7- |
Yoğunluğun boyutları
|
8- |
VİZE SINAVI
|
9- |
Isı boyutu
|
10- |
Kompozisyonda renk. Renk ve tasarım prensipleri.
|
11- |
Renk ve tasarım elemanları.
|
12- |
Renk etkileşimleri.
|
13- |
Renk ve parlaklık etkisi.
|
14- |
Rengin etkisi. Renk sembolizmi.
|
15- |
Rengi kullanmak- geçmişte ve şimdi.
|
16- |
FİNAL SINAVI
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Batı renk teorilerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
|
2- |
Renkle ilgili ana prensiplerini bilme ve anlatabilme
|
3- |
Rengin oluşumunu öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
|
4- |
Rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını bilme ve anlatabilme.
|
5- |
Renk kuramının sanatın içindeki yerini kavrama ve kültür ile ilişkisini anlatabilme
|
6- |
Rengin boyutlarını bilme ve renk etkileşimlerini öğrenerek gerektiğinde anlatabilme
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
1
|
1
|
1
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
1
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
3
|
3
|
Toplam iş yükü
|
|
|
53
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
YOK
|
Yardımcı Kaynaklar
|
OCVİRK,STINSON,WİGG,BONE, CAYTON,(2015), “Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama” Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir; PARAMON J.M.(2000) “Resimde Renk ve Uygulanışı” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PER, Meral (2012)”Renk Teorilerine Tarihsel Bakış” YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 8,s17-26, KAVASOĞLU B.R. (2021) “Renk” İksad Yayınevi, Ankara ; YILDIRIM, Elvin (2012) “Türk Kültüründe Renkler ve İfade Ettikleri Anlamlar” İst.Ün.Yüks.Lis.Tezi , İstanbul; PARAMON J.M.(1998) “Işık ve Gölge” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PARAMON J.M.(1994) “Yağlıboya Resim Sanatı ” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul;
|
|