Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Resim > RENK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RENK Birinci düzey RESTS004 Seçmeli 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Derste renk kuramının içerisinde yer alan farklı şemalar ve kurallar tanıtılarak uygulamalar yapılacaktır.Konularla ilgili uygulamalı projeler verilerek, deneme- yanılma yoluyla renk araştırmaları yapılacak; büyük ressamların dünya görüşlerini yansıtırken rengi nasıl ve neden kullandıklarını kavratılmaya çalışılacaktır.
Dersin amacı Resimde uygulama ve görsel ifade dili olarak rengin doğasını anlamak; Rengin özelliklerini uygulama sırasında anlamak; Batı Renk teorisinin en önemli varsayımlarını tartışırken, öğrencilerin renkle ilgili ana prensiplerini kavrayabilme ve uygulayabilme olanağını vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Öğrenciler rengin oluşumunu ve anlamını uygulamalarla sınama ve renkle kültürün ilişkilerini sorgulama fırsatına sahip olacaklardır. Bu derste öğrencilere, renk kuramının sanatın içindeki yerini tanıtacaktır. Renk her zaman yaratıcı sanat çalışmalarında çok önemli yere sahiptir. Öğrenciler bu derste rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını tanıyacaklardır.

Dersin içeriği
1- Rengin temelleri. Renk nedir? Renk fizyolojisi.
2- Renk sistemleri ve renk çemberleri
3- Renk kuramcıları
4- Renk vericiler
5- Rengin boyutları.
6- Değerin boyutları
7- Yoğunluğun boyutları
8- VİZE SINAVI
9- Isı boyutu
10- Kompozisyonda renk. Renk ve tasarım prensipleri.
11- Renk ve tasarım elemanları.
12- Renk etkileşimleri.
13- Renk ve parlaklık etkisi.
14- Rengin etkisi. Renk sembolizmi.
15- Rengi kullanmak- geçmişte ve şimdi.
16- FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Batı renk teorilerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
2- Renkle ilgili ana prensiplerini bilme ve anlatabilme
3- Rengin oluşumunu öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
4- Rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını bilme ve anlatabilme.
5- Renk kuramının sanatın içindeki yerini kavrama ve kültür ile ilişkisini anlatabilme
6- Rengin boyutlarını bilme ve renk etkileşimlerini öğrenerek gerektiğinde anlatabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2- Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3- Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4- Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5- Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6- Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7- Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8- Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9- Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10- Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11- Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12- Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13- Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14- İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15- Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 1 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar OCVİRK,STINSON,WİGG,BONE, CAYTON,(2015), “Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama” Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir; PARAMON J.M.(2000) “Resimde Renk ve Uygulanışı” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PER, Meral (2012)”Renk Teorilerine Tarihsel Bakış” YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 8,s17-26, KAVASOĞLU B.R. (2021) “Renk” İksad Yayınevi, Ankara ; YILDIRIM, Elvin (2012) “Türk Kültüründe Renkler ve İfade Ettikleri Anlamlar” İst.Ün.Yüks.Lis.Tezi , İstanbul; PARAMON J.M.(1998) “Işık ve Gölge” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PARAMON J.M.(1994) “Yağlıboya Resim Sanatı ” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul;

Ders ile ilgili dosyalar