Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Periodontoloji (doktora) > RENK
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
RENK Üçüncü düzey RESTS004 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VEDAT ÇOLAK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Derste renk kuramının içerisinde yer alan farklı şemalar ve kurallar tanıtılarak uygulamalar yapılacaktır.Konularla ilgili uygulamalı projeler verilerek, deneme- yanılma yoluyla renk araştırmaları yapılacak; büyük ressamların dünya görüşlerini yansıtırken rengi nasıl ve neden kullandıklarını kavratılmaya çalışılacaktır.
Dersin amacı Resimde uygulama ve görsel ifade dili olarak rengin doğasını anlamak; Rengin özelliklerini uygulama sırasında anlamak; Batı Renk teorisinin en önemli varsayımlarını tartışırken, öğrencilerin renkle ilgili ana prensiplerini kavrayabilme ve uygulayabilme olanağını vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin tanımı Öğrenciler rengin oluşumunu ve anlamını uygulamalarla sınama ve renkle kültürün ilişkilerini sorgulama fırsatına sahip olacaklardır. Bu derste öğrencilere, renk kuramının sanatın içindeki yerini tanıtacaktır. Renk her zaman yaratıcı sanat çalışmalarında çok önemli yere sahiptir. Öğrenciler bu derste rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını tanıyacaklardır.

Dersin içeriği
1- Rengin temelleri. Renk nedir? Renk fizyolojisi.
2- Renk sistemleri ve renk çemberleri
3- Renk kuramcıları
4- Renk vericiler
5- Rengin boyutları.
6- Değerin boyutları
7- Yoğunluğun boyutları
8- VİZE SINAVI
9- Isı boyutu
10- Kompozisyonda renk. Renk ve tasarım prensipleri.
11- Renk ve tasarım elemanları.
12- Renk etkileşimleri.
13- Renk ve parlaklık etkisi.
14- Rengin etkisi. Renk sembolizmi.
15- Rengi kullanmak- geçmişte ve şimdi.
16- FİNAL SINAVI
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Batı renk teorilerini öğrenmek ve gerktiğinde anlatabilme
2- Renkle ilgili ana prensiplerini bilme ve anlatabilme
3- Rengin oluşumunu öğrenmek ve gerektiğinde anlatabilme
4- Rengin fiziyolojisi, psikolojik etkileri, sembolik anlamlarını ve algılama yollarını bilme ve anlatabilme.
5- Renk kuramının sanatın içindeki yerini kavrama ve kültür ile ilişkisini anlatabilme
6- Rengin boyutlarını bilme ve renk etkileşimlerini öğrenerek gerektiğinde anlatabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2- Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3- Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4- Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5- Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6- Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7- Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8- Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9- Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10- Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11- Genel etik kurallarına uygun davranır.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 1 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     53
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar OCVİRK,STINSON,WİGG,BONE, CAYTON,(2015), “Sanatın Temelleri Teori ve Uygulama” Karakalem Kitabevi Yayınları, İzmir; PARAMON J.M.(2000) “Resimde Renk ve Uygulanışı” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PER, Meral (2012)”Renk Teorilerine Tarihsel Bakış” YEDİ: Sanat, Tasarım ve Bilim Dergisi, Sayı 8,s17-26, KAVASOĞLU B.R. (2021) “Renk” İksad Yayınevi, Ankara ; YILDIRIM, Elvin (2012) “Türk Kültüründe Renkler ve İfade Ettikleri Anlamlar” İst.Ün.Yüks.Lis.Tezi , İstanbul; PARAMON J.M.(1998) “Işık ve Gölge” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul; PARAMON J.M.(1994) “Yağlıboya Resim Sanatı ” Remzi Kitapevi Yayınları,İstanbul;

Ders ile ilgili dosyalar