Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Makine Mühendisliği (y.l.) > POLİMERİK MALZEMELER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
POLİMERİK MALZEMELER İkinci düzey MKM 511 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. SEDAT ÖZDEN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli SINIFTA DERS ANLATIMI
Dersin amacı Bu dersin sonunda, öğrenciler polimerlerin özellikleri imal metotları ve endüstrideki kullanımları ile ilgili bilgilerle donatılacak ve bu malzemeleri kullanarak yeni tararsımlar yapmaları sağlanacaktır.
Dersin tanımı Bu ders, mühendislik derecesi almış mezunlara polimerik malzemelerin imalatı ve özeeliiklerinin anlaşılıp gerekli tasarımların yapılmasını sağlayan bilgilerle donatmaktadır.

Dersin içeriği
1- 1.Polimerlerin genel özellikleri
2- 2. Lineer, non-lineer polimerler
3- 3.Termoplastik ve termoset polimerler
4- 4.Polimerizasyon teknikleri
5- 5-Doğal ve suni polimerler, fiberler ve elastomerler
6- 6-Plastik teknolojisi: Plastik şekillendirme teknikleri
7- 7-Plastik enjeksiyonu- Sıkıştırma yoluya şekillendirme- Şişirme - Extruzisyon - Vaküm şekillendirme
8- 8.Fiber destekli plastik dökümü. Şekillendirme sonrası plastiklerin işlenmesi
9- 9. Plastik reolojisi
10- 10.Akış etkileri ve Termal etkiler
11- 11. Kalıcı ısıl gerilmelerin gelişmesi ve ölçülmesi
12- 12.Polimerlerim ısıl ve mekanik özellikleri
13- 13.Kalıplama sonrası karşılaşılan problemler
14- 14. Polimerlerin çevreye etkisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Matematik ve mühendislik bilgilerini endüstriyel tasarımlara uygulama yeteneği kazanmak
2- Polimerlerle ilgili bir süreci, sistemi ya da makineyi tasarlayacak bilgiyi kazanmak
3- Polimerlerle ilgili malzemeleri tanmlayacak bilgiyi kazanmak
4- Değişik özelliklere sahip polimer malzemelerin farklılığını anlyarak ona göre endüstride kullnacak bilgiyi kazanmak
5- Polymer oluşturma süreçlerini anlamak tasarlamak ya da varolan sistemleeri analiz etmek için gereken bilgiyi kazanmak
6- Polimerden yapılmaış malzemelerim imalatı için gereken bilgiyi kazanmak
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Teknik, ekonomik ve sosyolojik faktörleri dikkate alarak, mühendislik tasarım ve uygulamalarında özgün fikirler geliştirebilen, farklı disiplinlerle ortak çalışabilen, girişimci/yenlikçi mühendisler yetiştirmek.
4- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
5- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
6- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
7- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
8- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
9- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
10- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
11- Etkin iletişim kurma becerisi
12- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
14- Çağın sorunları hakkında bilgi
15- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
16- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
17- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
18- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 3 15 45
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 3 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • N.G. McCrum, Principles of polymer engineering, . Oxford : Oxford University, 1988. • Ferdinand Rodriguez, Principles of polymer systems, 2nd ed.. -- Hanburg : McGraw-Hill, 1983, • J.G. Williams Stress analysis of polymers, 2nd ed.. -- Chishester : Ellis Horwood Limmited, 1980.
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar