Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teori-Uygulama
|
Dersin amacı
|
Çağdaş Türk edebiyatının beli başlı özelliklerinin kavranması.
|
Dersin tanımı
|
Modernist ve postmodernist metinler.
|
1- |
Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
|
2- |
Türk edebiyatında modernizm ve postmodernizm.
|
3- |
Modernist Türk romanlarından örnekler. Tanpınar, Yusuf Atılgan ve Oğuz Atay’ın eserlerinde modernizmin yansımaları.
|
4- |
Postmodernist Türk romanlarından örnekler: Orhan Pamuk, Buket Uzuner ve Selim İleri’nin romanlarında Postmodern eğilimler.
|
5- |
Öyküde modernizm-postmodernizm.
|
6- |
Türk şiirinde modernizm/postmodernizm.
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Türk şiirinde modernizm/postmodernizm örnek metinler.
|
9- |
Tiyatroda modernizm/postmodernizm.
|
10- |
Okunan metinlerden yola çıkarak modernizm-postmodernizm eğilimleri yorumlama.
|
11- |
Değerlendirme.
|
12- |
Final
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Modern, modernizm, medernist, modernite sözcüklerinin anlamlarını, nüanslarını kavrar.
|
2- |
Batı modernleşmesinin temel ilkelerini öğrenir.
|
3- |
Sanatta modernleşmenin temel eğilimlerini öğrenir.
|
4- |
Postmodernizmin felsefi ve kültürel temellerini kavrar.
|
5- |
Postmodernizmin sanat ve edebiyattaki genel eğilimlerini öğrenir.
|
6- |
Edebi metin üzerinde modernizmin ve postmodernizmin izlerini sürmeyi kavrar.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
|
|
2- |
Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
|
|
3- |
Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
|
|
4- |
Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
|
|
5- |
Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
|
|
6- |
Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
|
|
7- |
Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
|
|
8- |
Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
|
|
9- |
Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
|
|
10- |
Mesleki terminolojiye hâkim olur.
|
|
11- |
Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
|
|
12- |
Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
|
|
13- |
Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
|
|
14- |
Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
|
|
15- |
Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
|
|
16- |
Akademik çevreyi tanır.
|
|
17- |
Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
|
|
18- |
Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
|
|
19- |
Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
|
|
20- |
Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
5
|
70
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
144
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
4
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
4
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, Akçağ.
2. İsmet Emre, Postmodernizm ve Edebiyat, Anı, 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
3. Yıldız Ecevit, Türk Romanında Postmodernist Açılımlar, İletişim, 2001.
4. Zehra İbşiroğlu, Çağdaş Türk Yazını, Adam, ?
5. Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri, Modernizm, Şiir, Agora, 2004.
6. Metin Cengiz, Modernleşme ve Modern Türk Şiiri, Telos.
7. Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe, Modern Türk Şiirinde Geleneğin İzleri, Kapı.
8. Gürsel Aytaç, Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler, Gündoğan.
9. Yıldız Ecevit, Ben Buradayım, Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası, İletişim, 2005.
10. Oğuz Atay’a Armağan, Türk Edebiyatının “Oyun/Bozan”I, İletişim, 2007. (Hz. Handan İnci)
|
|