Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > TÜRK ROMANINDA MODERNİZM/POSTMODERNİZM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRK ROMANINDA MODERNİZM/POSTMODERNİZM Üçüncü düzey TDE 658 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜMTAZ SARIÇİÇEK
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Teori-Uygulama
Dersin amacı Çağdaş Türk edebiyatının beli başlı özelliklerinin kavranması.
Dersin tanımı Modernist ve postmodernist metinler.

Dersin içeriği
1- Dersin kapsamı, içeriği, kaynakça bilgisi. Okunacak eserler.
2- Türk edebiyatında modernizm ve postmodernizm.
3- Modernist Türk romanlarından örnekler. Tanpınar, Yusuf Atılgan ve Oğuz Atay’ın eserlerinde modernizmin yansımaları.
4- Postmodernist Türk romanlarından örnekler: Orhan Pamuk, Buket Uzuner ve Selim İleri’nin romanlarında Postmodern eğilimler.
5- Öyküde modernizm-postmodernizm.
6- Türk şiirinde modernizm/postmodernizm.
7- Ara sınav
8- Türk şiirinde modernizm/postmodernizm örnek metinler.
9- Tiyatroda modernizm/postmodernizm.
10- Okunan metinlerden yola çıkarak modernizm-postmodernizm eğilimleri yorumlama.
11- Değerlendirme.
12- Final
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Modern, modernizm, medernist, modernite sözcüklerinin anlamlarını, nüanslarını kavrar.
2- Batı modernleşmesinin temel ilkelerini öğrenir.
3- Sanatta modernleşmenin temel eğilimlerini öğrenir.
4- Postmodernizmin felsefi ve kültürel temellerini kavrar.
5- Postmodernizmin sanat ve edebiyattaki genel eğilimlerini öğrenir.
6- Edebi metin üzerinde modernizmin ve postmodernizmin izlerini sürmeyi kavrar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Sevim Kantarcıoğlu, Türk ve Dünya Romanlarında Modernizm, Akçağ. 2. İsmet Emre, Postmodernizm ve Edebiyat, Anı, 2004.
Yardımcı Kaynaklar 3. Yıldız Ecevit, Türk Romanında Postmodernist Açılımlar, İletişim, 2001. 4. Zehra İbşiroğlu, Çağdaş Türk Yazını, Adam, ? 5. Hasan Bülent Kahraman, Türk Şiiri, Modernizm, Şiir, Agora, 2004. 6. Metin Cengiz, Modernleşme ve Modern Türk Şiiri, Telos. 7. Muhsin Macit, Gelenekten Geleceğe, Modern Türk Şiirinde Geleneğin İzleri, Kapı. 8. Gürsel Aytaç, Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler, Gündoğan. 9. Yıldız Ecevit, Ben Buradayım, Oğuz Atay’ın Biyografik ve Kurmaca Dünyası, İletişim, 2005. 10. Oğuz Atay’a Armağan, Türk Edebiyatının “Oyun/Bozan”I, İletişim, 2007. (Hz. Handan İnci)

Ders ile ilgili dosyalar