Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > BİYOANALİTİK TEKNİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİYOANALİTİK TEKNİKLER İkinci düzey BİY 636 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EBRU SAATÇİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. EBRU SAATÇİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli İnteraktif
Dersin amacı Biyoanalitiğe dayalı biyokimyasal, elektrokimyasal, spektroskopik, kromatografik tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerininin doktora öğrencileri tarafından anlaşılıp, yorumlanabilir ve uygulanılabilir hale getirilmesi dersin amacıdır.
Dersin tanımı Temel kavramlar; örnek hazırlama, kromatografi (HPLC, ince tabaka kromatografisi, gaz kromatografisi), immunolojik teknikler, fluoresans ve kemiluminesans teknikleri, elektrokimyasal teknikler, biyosensörler

Dersin içeriği
1- Temel kavramlar
2- Örnek hazırlama yöntemleri-I
3- Örnek hazırlama yöntemleri-II
4- İnce tabaka kromatografisi
5- HPLC teorisi
6- Gaz kromatografisi
7- Immunolojik teknikler-I
8- Immunolojik teknikler-II
9- Spektroskopik fluoresans teknikler
10- Spektroskopik kemilüminesans teknikleri
11- Elektrokimyasal teknikler-I
12- Elektrokimyasal teknikler-II
13- Biyosensörler
14- -
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Biyoanalitiğe dayalı biyokimyasal tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerini öğrenirler.
2- Biyoanalitiğe dayalı elektrokimyasal tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerini öğrenirler.
3- Biyoanalitiğe dayalı spektroskopik tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerini yorumlanabilir ve uygulanılabilir hale getirirler.
4- Biyoanalitiğe dayalı kromatografik tekniklere dayalı ölçüm yöntemlerini yorumlanabilir ve uygulanılabilir hale getirirler.
5- -
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 10 40
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 1 5 5
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     191
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Principles and Practice of Bioanalysis, 2nd Ed, Richard F.Venn, 2008
Yardımcı Kaynaklar Phsical Chemistry, David Sheehan, 2000

Ders ile ilgili dosyalar