Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Fizyoloji (doktora) > SIĞIRLARDA AYAK HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIĞIRLARDA AYAK HASTALIKLARI Üçüncü düzey VCR 620 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Hanifi EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, sığırlarda ayak hastalıklarının tanısı ve sağaltımının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Sığırlarda ayak hastalıkları ve tedavisi

Dersin içeriği
1- Sığır ayağının klinik anatomisi
2- Sığır tırnağında görülen morfolojik bozukluklar
3- Sığır tırnağının klinik ve radyografik muayenesi
4- İnterdigital deri hastalıkları
5- Boynuz tırnak lezyonları
6- Canlı tırnak hastalıkları
7- Derin Dokuların hastalıkları
8- Ayak bölgesinde yapılan anestezi yöntemleri
9- Parmak amputasyonu
10- Limaks operasyonu
11- Tırnağın fizyolojik kesimi
12- Sığır tırnağına bandaj uygulaması
13- Ayak banyoları
14- Ayak banyoları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sığır ayağının anatomisinin anlaşılması
2- Sığır ayağındaki morfolojik özelliklerin anlaşılması
3- İnterdigital bölgedeki hastalıklar
4- Digital bölgedeki hastalıklar
5- boynuz tırnak lezyonlarının anlaşılması
6- Fonksiyonel tırnak kesiminin anlatılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2- Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3- Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4- Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5- Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6- Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7- Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8- Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9- Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 7 49
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İzci c, 1998, Sığır ayak hastalıkları, S.Ü Basımevi
Yardımcı Kaynaklar Fubini S,Ducharme N (2004). Farm Animal Surgery. Saunders, Elsewier, USA.

Ders ile ilgili dosyalar