Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Parazitoloji (yüksek Lisans) > SIĞIRLARDA AYAK HASTALIKLARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SIĞIRLARDA AYAK HASTALIKLARI İkinci düzey VCR 620 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. HANİFİ EROL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. Hanifi EROL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı None
Dersin veriliş şekli Haftada 2 saat teorik
Dersin amacı Bu dersin amacı, sığırlarda ayak hastalıklarının tanısı ve sağaltımının öğretilmesidir.
Dersin tanımı Sığırlarda ayak hastalıkları ve tedavisi

Dersin içeriği
1- Sığır ayağının klinik anatomisi
2- Sığır tırnağında görülen morfolojik bozukluklar
3- Sığır tırnağının klinik ve radyografik muayenesi
4- İnterdigital deri hastalıkları
5- Boynuz tırnak lezyonları
6- Canlı tırnak hastalıkları
7- Derin Dokuların hastalıkları
8- Ayak bölgesinde yapılan anestezi yöntemleri
9- Parmak amputasyonu
10- Limaks operasyonu
11- Tırnağın fizyolojik kesimi
12- Sığır tırnağına bandaj uygulaması
13- Ayak banyoları
14- Ayak banyoları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sığır ayağının anatomisinin anlaşılması
2- Sığır ayağındaki morfolojik özelliklerin anlaşılması
3- İnterdigital bölgedeki hastalıklar
4- Digital bölgedeki hastalıklar
5- boynuz tırnak lezyonlarının anlaşılması
6- Fonksiyonel tırnak kesiminin anlatılması
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsanda hastalık oluşturan parazitlerin morfolojik özelliklerini ve yaşam döngüsünü bilir.
2- Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
3- Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
4- İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
5- Paraziter hastalıkların tanısında kullanılan yöntemleri bilir ve uygulayabilir.
6- Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
7- Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8- Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
9- Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
10- Paraziter hastalıkların klinik blirtilerini ve tedavilerini bilir.
11- Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
12- Korunma ve kontrol yollarını bilir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 7 49
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     103
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı İzci c, 1998, Sığır ayak hastalıkları, S.Ü Basımevi
Yardımcı Kaynaklar Fubini S,Ducharme N (2004). Farm Animal Surgery. Saunders, Elsewier, USA.

Ders ile ilgili dosyalar