Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > İnşaat Mühendisliği (y.l.) > KENTSEL TASARIMDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KENTSEL TASARIMDA GÜNCEL YAKLAŞIMLAR İkinci düzey ŞPL 559 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. DR. UMUT DOĞAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. UMUT DOĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Kentsel tasarımda güncel teori ve uygulamaların değerlendirilmesi. Mekân, kentsel mekân ve kamusal mekân kavramlarının kentsel tasarım bağlamında değerlendirilmesi.
Dersin tanımı Kentsel tasarımı disiplinler arası bir eylem alanı olarak ele alan uygulama örnekleri, kavramsal yaklaşımlar ve yasal/yönetsel etkenlerin çok boyutlu sorgulanması.

Dersin içeriği
1- Dersin amacı ve içeriği ile ilgili bilgilendirme
2- Kentsel tasarımda güncel yaklaşımlar üzerine genel kavramsal çerçeve
3- Kentsel Tasarımda Estetik İlkeler
4- Kentsel Tasarımda Kamusallık Temelli İlkeler
5- Disiplinler arası bağlam (Planlama, Mimarlık ve Kentsel Tasarım)
6- Kentsel Tasarım Odağında Yeni Şehircilik ve Sürdürülebilirlik
7- Kentsel Tasarımda Ulusal ve Uluslararası Uygulama Örnekleri ve Yasal/yönetsel Süreçler
8- İletişimsellik Temelli Kentsel Tasarım Tartışmaları
9- ARA SINAV
10- Kentsel Kamusal Mekânlar
11- Kentsel Kamusal Mekânlar : Kent Meydanları
12- Kentsel Kamusal Mekânlar :Yaya Erişimi
13- Kentsel Kamusal Mekânlar : Taşıtsız Kent Merkezleri
14- Öğrenci Sunumları
15- Öğrenci Sunumları
16- Öğrenci Sunumları
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Kentsel tasarımın ne olduğunu anlamak ve temel bileşenleri tanımlayabilmek.
2- Güncel kentsel tasarım yaklaşımlarını çok yönlü tartışabilmek.
3- Kentsel mekan oluşumundaki tasarım bileşenlerini bağlamsal olarak yorumlayabilmek.
4- Tasarım ilkelerinin oluşum bağlamını güncel örneklerde anlamak
5- Kentsel tasarım alanındaki günümüz yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilmek.
6- Kentsel tasarım sürecini yerel/bölgesel/ülkesel koşullar açısından çözümleyebilmek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2- Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5- Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7- İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8- Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10- Çağın sorunları hakkında bilgi
11- Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 15 75
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 30 30
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Carmona, M. et. al. 2003. Public Places, Urban Spaces: Dimensions of urban design. Architectural Press: Oxford. Madanipour, A. (1996a). Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-Spatial Process. Wiley and Sons, Chichester, USA, pp.141-145. Downs, A. 2005. “Smart Growth: Why We Discuss It More than We Do It”. Journal of the American Planning Association, 71:4, 367-378. Günay, B. (1999) Urban Design is a Public Policy, METU Faculty of Architecture Press. s.10-34. Jacobs, A. B. (1999). Great Streets. MIT Press, USA. Gehl, J. 1996. Life Between Buildings-Using Public Space: Third Edition. Arkitektens Forlag, Bogytrykkeriet, Skive.Jacobs, J. 1961. The Death and Life of Great American Cities. Penguin: UK.Larice M. & Macdonald, E. (Eds.) 2007. The Urban Design Reader. Routledge: London.Walters, D., 2007. Designing Community- Charettes, Masterplans and Form-based Codes. Architectural Press: USA

Ders ile ilgili dosyalar