Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. UMUT DOĞAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. UMUT DOĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
YÜZ YÜZE
|
Dersin amacı
|
Kentsel tasarımda güncel teori ve uygulamaların değerlendirilmesi.
Mekân, kentsel mekân ve kamusal mekân kavramlarının kentsel tasarım bağlamında değerlendirilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Kentsel tasarımı disiplinler arası bir eylem alanı olarak ele alan uygulama örnekleri, kavramsal yaklaşımlar ve yasal/yönetsel etkenlerin çok boyutlu sorgulanması.
|
1- |
Dersin amacı ve içeriği ile ilgili bilgilendirme
|
2- |
Kentsel tasarımda güncel yaklaşımlar üzerine genel kavramsal çerçeve
|
3- |
Kentsel Tasarımda Estetik İlkeler
|
4- |
Kentsel Tasarımda Kamusallık Temelli İlkeler
|
5- |
Disiplinler arası bağlam (Planlama, Mimarlık ve Kentsel Tasarım)
|
6- |
Kentsel Tasarım Odağında Yeni Şehircilik ve Sürdürülebilirlik
|
7- |
Kentsel Tasarımda Ulusal ve Uluslararası Uygulama Örnekleri ve Yasal/yönetsel Süreçler
|
8- |
İletişimsellik Temelli Kentsel Tasarım Tartışmaları
|
9- |
ARA SINAV
|
10- |
Kentsel Kamusal Mekânlar
|
11- |
Kentsel Kamusal Mekânlar : Kent Meydanları
|
12- |
Kentsel Kamusal Mekânlar :Yaya Erişimi
|
13- |
Kentsel Kamusal Mekânlar : Taşıtsız Kent Merkezleri
|
14- |
Öğrenci Sunumları
|
15- |
Öğrenci Sunumları
|
16- |
Öğrenci Sunumları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kentsel tasarımın ne olduğunu anlamak ve temel bileşenleri tanımlayabilmek.
|
2- |
Güncel kentsel tasarım yaklaşımlarını çok yönlü tartışabilmek.
|
3- |
Kentsel mekan oluşumundaki tasarım bileşenlerini bağlamsal olarak yorumlayabilmek.
|
4- |
Tasarım ilkelerinin oluşum bağlamını güncel örneklerde anlamak
|
5- |
Kentsel tasarım alanındaki günümüz yaklaşımlarını eleştirel olarak değerlendirebilmek.
|
6- |
Kentsel tasarım sürecini yerel/bölgesel/ülkesel koşullar açısından çözümleyebilmek.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
2- |
Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
|
|
4- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
5- |
Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
7- |
İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
|
|
8- |
Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
|
|
10- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
11- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
5
|
15
|
75
|
Ödevler
|
1
|
20
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
1
|
30
|
30
|
Toplam iş yükü
|
|
|
188
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Carmona, M. et. al. 2003. Public Places, Urban Spaces: Dimensions of urban design. Architectural Press: Oxford.
Madanipour, A. (1996a). Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-Spatial Process. Wiley and Sons, Chichester, USA, pp.141-145.
Downs, A. 2005. “Smart Growth: Why We Discuss It More than We Do It”. Journal of the American Planning Association, 71:4, 367-378.
Günay, B. (1999) Urban Design is a Public Policy, METU Faculty of Architecture Press. s.10-34.
Jacobs, A. B. (1999). Great Streets. MIT Press, USA.
Gehl, J. 1996. Life Between Buildings-Using Public Space: Third Edition. Arkitektens Forlag, Bogytrykkeriet, Skive.Jacobs, J. 1961. The Death and Life of Great American Cities. Penguin: UK.Larice M. & Macdonald, E. (Eds.) 2007. The Urban Design Reader. Routledge: London.Walters, D., 2007. Designing Community- Charettes, Masterplans and Form-based Codes. Architectural Press: USA
|
|