Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Makine Mühendisliği > FARMAKOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARMAKOLOJİ Birinci düzey ENF275 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÜLAY SEZER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ZAFER SEZER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunum, tartışma, soru cevap
Dersin amacı Genel Farmakoloji ve sistemler farmakolojisinin öğrenilmesi
Dersin tanımı Haftalık 2 saat ön lisans programı dersidir.

Dersin içeriği
1- Farmakolojiye giriş
2- Drogların etki mekanizmaları
3- Farmasötik şekiller ve İlaçların uygulanma yolları
4- Drogların etkilerini değiştiren faktörler
5- İlaçların istenmeyen etkileri
6- İlaçların istenmeyen etkileri
7- Otonom sinir sistemi farmakolojisi
8- Otonom sinir sistemi farmakolojisi
9- Hipertansiyonda farmakoterapi
10- Hipertansiyonda farmakoterapi
11- Genel ve lokal anestezikler
12- Genel ve lokal anestezikler
13- Santral sinir sistemi farmakolojisi
14- Santral sinir sistemi farmakolojisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların etki mekanizmasını açıklayabileceklerdir.
2- çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların farmakokinetiğini açıklayabileceklerdir.
3- çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların toksik etkilerin açıklayabileceklerdir.
4- çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların etkileşimlerini açıklayabileceklerdir.
5- çeşitli hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçların klinik kullanımını açıklayabileceklerdir.
6- çeşitli hastalıkların tedavisi hakkında bilgi sahibi olur.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2- 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3- 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4- 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5- 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6- 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7- 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8- 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9- 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10- 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11- 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12- 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13- 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14- 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15- 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     36
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Katzung Pharmacology. Katzung B, 2012
Yardımcı Kaynaklar Türkiye İlaç Klavuzu 2007 formüleri. Kayaalp SO. Turgut Yayıncılık, 2007

Ders ile ilgili dosyalar