Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YAPI DİNAMİĞİNE GİRİŞ |
İkinci düzey |
İNŞ 320 |
|
7 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ FATİH YILMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. Müslüm Kılınç
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze
|
Dersin amacı
|
1)İnşaat mühendisliği yapılarını genelleştirilmiş tek serbestlik dereceli sistemler olarak modellemek ve analiz etmek. 2) Yapıları çok serbestlik dereceli sistemler olarak modellemek ve analiz etmek. 3) Deprem yer ivmeleri altında bina türü yapıların davranışını anlayabilmek
|
Dersin tanımı
|
Tek ve çok serbestlik dereceli sistemlerin dinamik yükler altındaki davranışı; yapısal dinamik modelleme; yaklaşık çözümler; deprem mühendisliğine giriş.
|
1- |
Temel Bilgiler
|
2- |
Hareket denklemleri
|
3- |
Tek serbestlik dereceli sistemler (Single Degree of Freedom Systems),
|
4- |
Serbest titreşim, Sönüm, Harmonik yükleme
|
5- |
TSD sistemler için bilgisayar uygulamaları (Computer Applications for SDOF Systems)
|
6- |
Çok serbestlik dereceli sistemler (Multiple Degree of Freedom Systems)
|
7- |
Ara sınav
|
8- |
Çok serbestlik dereceli sistemler (Multiple Degree of Freedom Systems)
|
9- |
Çok serbestlik dereceli sistemler (Multiple Degree of Freedom Systems)
|
10- |
Doğal frekans ve mod şekilleri için özdeğer problemleri, mod şekillerinin dikliği, modal süperpozisyon
|
11- |
Doğal frekans ve mod şekilleri için özdeğer problemleri, mod şekillerinin dikliği, modal süperpozisyon
|
12- |
Deprem davranış analizi
|
13- |
Deprem etkisi altında bina taşıyıcı sistemlerde çok modlu itme yöntemleri ile nonlineer (doğrusal olmayan) analizlerin yapılması.
|
14- |
Deprem etkisi altında bina taşıyıcı sistemlerde zaman tanım anlamında nonlineer (doğrusal olmayan) analizlerin yapılması.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Hareket denklemlerinin temek teorisini,
|
2- |
Dinamik sistemler için temel analiz metotlarını,
|
3- |
Genel mühendislik yapılarının davranışını ve dinamik özelliklerini,
|
4- |
İnşaat mühendisliği yapılarının dinamik davranışının modellenmesini anlaması.
|
5- |
----
|
6- |
----
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşirelik felsefesini bilir
|
|
2- |
Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
|
|
3- |
Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
|
|
4- |
Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
|
|
5- |
Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
|
|
6- |
Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
|
|
7- |
İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
|
|
8- |
Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
9- |
Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
|
|
10- |
Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
|
|
11- |
Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
|
|
12- |
Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
|
|
13- |
Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
|
|
14- |
Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
1
|
6
|
Ödevler
|
2
|
2
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
71
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları öğrencilere verilecek
Çözülmemiş problemler de öğrencilere verilecek.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Chopra, A., Dynamics of Structures: Theory and Applications to Earthquake Engineering, 2nd ed., Prentice-Hall, 2001.
Tedesco, J. W., McDougal, W. G., and Ross, C. A., Structural Dynamics: Theory and Applications, Addison-Wesley, 1999.
Computers and Structures, Inc., SAP2000 v.8 Analysis Reference Manual, 2002.
The MathWorks, Inc., MatLab v.6.5 Rel 13,
|
|