Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Mikrobiyoloji (doktora) > UZMANLIK ALAN DERSİ 1
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü düzey VHE 851 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMEL ALAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr. Narin LİMAN, Prof.Dr. Güner Küçük BAYRAM, Doç.Dr. Feyzullah BEYAZ, Yard.Doç.Dr. Emel ALAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yard.Doç.Dr. Emel ALAN
Dersin veriliş şekli Teorik
Dersin amacı Tez öğrencisine tez konusu ile ilgili temel teorik ve pratik bilgileri kazandırmak
Dersin tanımı Öğrencinin üzerinde çalışacağı tez konusu üzerinde temel teorik ve pratik bilgilerin kazandırılması

Dersin içeriği
1- Uzmanlık Alan Dersi
2- Uzmanlık Alan Dersi
3- Uzmanlık Alan Dersi
4- Uzmanlık Alan Dersi
5- Uzmanlık Alan Dersi
6- Uzmanlık Alan Dersi
7- Uzmanlık Alan Dersi
8- Uzmanlık Alan Dersi
9- Uzmanlık Alan Dersi
10- Uzmanlık Alan Dersi
11- Uzmanlık Alan Dersi
12- Uzmanlık Alan Dersi
13- Uzmanlık Alan Dersi
14- Uzmanlık Alan Dersi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Uzmanlık konusunda temel bilgiler edinmek
2- Uzmanlık konusunda pratik bilgiler edinmek
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Bakteriyoloji, viroloji, mikoloji ve immünoloji alanında kanıta dayalı ve güncel bilgi ve beceriler kazanmak.
2- Bilimsel araştırmalar için kanıta dayalı bilgiyi kullanmak.
3- Mikrobiyoloji alanında projeler geliştirmek.
4- Bilimsel araştırma sonuçlarını analiz edebilmek.
5- Bilimsel istatistiksel değerlendirmeleri irdeleyebilmek.
6- Bilimsel çalışmada etik prensiplerinin önemi hakkında farkındalık kazanmak.
7- Bilimsel bilgiye ulaşmak için kütüphane ve e-kaynakları kullanmak.
8- Mikrobiyoloji alanıyla ilgili cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibi olmak.
9- Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanmak.
10- Bilimsel okumalar ve araştırmalar sonucunda edindiği bilgileri ulusal ve uluslararası alanda sunabilmek.
11- Ulusal ve uluslararası projelerde araştırmacı olarak rol alır, interdisipliner araştırmalar yapmak.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 3 42
Arazi çalışması 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     131
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Theory and Practice of Histotechnology D. C. Sheehan, B. B. Hrapchak, 1973 Histolojik Boyama Teknikleri R. Demir, 2001 Theory and Practice of Histological Techniques, J. D. Bancroft, A. Stevens, D. R. Turner, 1990 Manual of Histologic Staining Methods of the Armed Forces Institute of Pathology, L. G. Luna, 1968

Ders ile ilgili dosyalar