Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Radyo, Televizyon ve Sinema (uö) > MEDYA VE TÜKETIM KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA VE TÜKETIM KÜLTÜRÜ Birinci düzey URTS 438 Zorunlu 8 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör Yok
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ CEYHUN BAĞCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Bu derste, tüketim kültürünün ne anlama geldiği ve toplum üzerinde etkileri anlaşılmaya çalışılacaktır.
Dersin tanımı Ders boyunca, tüketim kültürü kavramı, tarihi ve medya ile ilişkisi kapsamında ele alınacaktır.

Dersin içeriği
1- Tüketim kültürü kavramı ve tarihsel kökenleri
2- Postmodernizm, Tüketim, Popüler Kültür ve Medya
3- Modernizm ve Postmodernizm Süreçlerinin Tüketim Kültürüne Yansımaları
4- Tüketim Kültürü Odağında Modernizm ve Postmodernizmin Karşılaştırılması
5- Fordizm ve Post-Fordist Dönemde Değişen Tüketim Olgusu
6- Sosyal Medyanın Tüketim Kültürüne Etkisi
7- Tüketim Kültürü ve Yeni Medya
8- Tüketim Kültürü ve Yeni Medya
9- Çocuklara Yönelik Tüketim Alanı Olarak Yeni Medya
10- Medya’da Çocukluğun Tüketimi
11- Televizyon, Reklam ve Tüketim Kültürü
12- Televizyon, Reklam ve Tüketim Kültürü
13- Eğlence Endüstrisi ve Tüketim Kültürü
14- Eğlence Endüstrisi ve Tüketim Kültürü
15- Küreselleşme ve Tüketim Kültürü
16- Tüketim Okuryazarlığı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tüketim kültürüne ilişkin temel kavramları öğrenir.
2- Türkiyede tüketim kültürünün gelişim süreci ve yapısı çözümler.
3- Gündelik yaşamdaki tüketim pratikleri üzerine düşünür.
4- Medya metinleri üzerinden tüketim unsurlarını analiz edebilme yeteneği kazanır.
5- Tüketim kültürünün yeni medya ile ilişkisini çözümler.
6- Küreselleşen pazar ekonomisinde yeni iletişim teknolojilerinin tüketim kültürünü yaymada nasıl aracılık ettiğini kavrar
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   20
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   80
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Baudrillard,Jean. (2008). Tüketim Toplumu. (Çev: Hazal Deliçaylı-Ferda Keskin. İstanbul: Ayrıntı Yayınları Bocock,Robert. (2005). Tüketim. (Çev:İrem Kutluk). Ankara: Dost Kitapevi
Yardımcı Kaynaklar Featherstone,Mike. (2005). Postmodernizm ve Tüketim Kültür. (Çev:Mehmet Küçük). İstanbul: Ayrıntı Yayınları Postman, Neil. (1995). Çocukluğun Yok oluşu. Ankara: İmge Kitabevi.

Ders ile ilgili dosyalar